מהפכה באזור התעשייה המערבי



דב צור: "אזור התעשייה המערבי ייהפך למרכז עסקים מתקדם"

כדי להפוך את המתחם לאטרקטיבי, מתכנן דב צור הכפלה של זכויות הבנייה במקום ובנייה לגובה של 20 קומות.
 
הכפלה של זכויות הבנייה הקיימות, מתן היתר לבניית מגדלי משרדים בגובה של 20 קומות ושיפור דרמטי של חזות הרחובות - אלה הם רק חלק מהתוכנית של ראש עיריית ראשל"צ, דב צור, לפיתוח אזור התעשייה המערבי של העיר, הידוע בשם מתחם אלקטרה. לפי העירייה, תכנון המתחם יסתיים בעוד כחודשיים ותוכנית הבנייה תאושר סטטוטורית בשנה הקרובה.

אזור התעשייה המערבי של ראשל"צ הוא אזור תעשייה מיושן בשטח 550 דונם, שאחוזי הבנייה המותרים בו הם 120%, ומרבית השימושים בו הם לתעשייה ושירותים, ללא מסחר. חוסר האטרקטיביות של האזור בא לידי ביטוי בנתונים שמספקת העירייה לגבי ניצול אחוזי הבנייה במתחם - פחות מ-50% - כשרוב הבניינים באזור הם בני 1-3 קומות בלבד.

בעירייה מבקשים לבצע מהפכה במתחם, כשקהל היעד העתידי הוא מוסדות פיננסיים וחברות גדולות. "בכוונתנו להפוך את אזור התעשייה למרכז עסקים ראשי לעיר ולמטרופולין כולו", אומר צור. "הכוונה היא לנצל את פוטנציאל המיקום של המתחם, להשקיע במרחב הציבורי ובפתרונות נגישות וחנייה, לתגבר את התמריצים הכלכליים של בעלי המגרשים לתעסוקה ולהשקיע בעיצוב האזור, כראוי למתחם תעסוקה מתקדם".

בעירייה מציינים כי אחוזי הבנייה צפויים להיות 150%-350%, בהתאם לגודל המגרש, ייעודו ומיקומו במתחם. בסך הכל מציעה התוכנית העירונית הגדלה של היקפי הבנייה המותרים מ-420 אלף מ"ר ל-900 אלף מ"ר. לדברי צור, "עם פתיחתו של כביש 431 נהפכה ראשל"צ למרכז החדש של המדינה. עם כביש 6 ממזרח, כביש גהה במערב, נתיבי איילון החדשים מצפון ומדרום, כביש אשדוד-תל אביב ותחנת רכבת במרחק של שלוש דקות מהמתחם, מרכז העסקים נמצא במיקום האופטימלי והנגיש ביותר מכל מקום ואל כל מקום בישראל".

בין החברות שמחזיקות כיום בקרקעות במתחם נמצאות אלקטרה, יבואנית כלי הרכב מאיר וארקו תעשיות חשמל. בתכנון המתחם שותפים משרד יאיר אביגדור אדריכלות ומהנדס התנועה ירון עברון. 
 
קרדיט:  גיא ליברמן  the marker

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה