חברי מועצת העיר ביקרו במוזיאון



ערב חג האורים אירח מוזיאון ראשון-לציון את ראש העירייה, מר דב צור, ומועצת העיר בביקור מודרך בתערוכות המוזיאון.

ערב חג האורים  אירח מוזיאון ראשון-לציון את  ראש העירייה, מר דב צור, ומועצת העיר בביקור מודרך בתערוכות המוזיאון. אף כי האורחים ביקרו במוזיאון במסגרת אירועים שונים המתקיימים  בו, היה זה ביקור קבוצתי ראשון של כלל מועצת העיר  במוזיאון. את הביקור יזמו סמנכ"ל העירייה, גב' חיה ברנפלד ומנהל המוזיאון, מר רפי גלנטה.

האורחים זכו להסברים תמציתיים בתערוכות  "בראשית", בבית שליט ובתערוכות במרתף המוזיאון בו משוחזרת כיתת לימוד המוקדשת לשפה העברית, המהווה אחד מן הנושאים הבולטים והעיקריים בשימור מורשת העיר עליהם מופקד מוזיאון ראשון לציון.הפתעה צבעונית ונוצצת ציפתה להם בביקורם בתערוכת "שולחן החג במושבה",  תערוכה של כלי פורצלאן מעיזבונות של משפחות ראשוני המושבה.

כלי הפורצלאן שימשו את ראשוני המושבה בארוחות שבת ומועד ובאירועים חגיגיים אחרים. כלים אלה הובאו על ידי המשפחות בעלייתם מאירופה והם מהווים חלון הצצה לתרבות אירופאית שהייתה כאן כבר מראשיתה של המושבה.

את הביקור חתמו- יו"ר עמותת ידידי המוזיאון , מר שמואל שצקי, אשר תאר בקצרה את פעילות העמותה למען פיתוח המוזיאון, והרב אריה כהן שסיים בדבר תורה לרגל החג החנוכה.

ראש העירייה, דב צור, שהינו דור שלישי בעיר התרגש לראות את התמונות שהזכירו לו את נוף ילדותו. "גדלתי בראשון לציון המושבה כשמסביב היו בעיקר שדות. אני זוכר היטב את בית המרקחת "מלל" שהיה כאן בדיוק בבית בו נמצא היום המוזיאון. מרגש אותי לחוות כאן את חווית ראשית ימי המושבה ועד ימינו אנו". צור הודה למנכ"ל החברה העירונית אלי פולק, ראש אגף הפקות, אמנות ומורשת בחברה העירונית, גלעד וייס, ולמנהל המוזיאון, רפי גלנטה, על ניהול המוזיאון ושימור ההיסטוריה העירונית למען הדורות הבאים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה