ניטור איכות אוויר בראשון לציון



תחנה לניטור איכות אוויר החלה לפעול ברחוב הרצל בראשון לציון.

דב צור, ראש העירייה: "החשיבות של הקמת תחנת ניטור האוויר היא עצומה, בעזרתה אנו יכולים לדעת בכל רגע נתון את רמת זיהום האוויר. אני מודה למשרד להגנת הסביבה על שיתוף הפעולה, נמשיך בעשייה למען איכות הסביבה ולמען בריאות ואיכות החיים של תושבי העיר".
 
ממשיכים לשים דגש על שיפור איכות החיים והסביבה בראשון-לציון: תחנה לניטור איכות אוויר הוקמה בעיר ע"י המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף פעולה פורה עם אגף איכות הסביבה בעיריית ראשון-לציון.

תחנה זו מוצבת ברחוב הרצל, אחד מצירי התחבורה הסואנים במרכז העיר. התחנה מודדת זיהום אוויר מתחבורה, ומנטרת באופן רציף תחמוצות חנקן ופחמן חד-חמצני. מאגף איכות אוויר ושינוי אקלים במשרד להגנת הסביבה נמסר כי בעתיד הקרוב תמדוד תחנת הניטור גם חלקיקים נשימים עדינים, חלקיקים הקטנים מ- 2.5 מיקרון.
 
בעירייה רואים חשיבות רבה בשקיפות נתוני תחנת הניטור, אשר יועברו בזמן אמת לאתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה:

www.sviva.gov.il. המידע שיתקבל ממדידות איכות אוויר, יאפשר להעריך את החשיפה הנשימתית של תושבי העיר לזיהום אוויר מכלי רכב.
 
חברת המועצה, יפעת מאירוביץ'-יפת, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "תחנת ניטור אוויר, הוכיחה את עצמה ברחבי הארץ ככלי יעיל לניטור בעיות איכות אוויר. ציר הרצל הוא ציר תנועה מרכזי, בו בייחוד בשעות הבוקר רכבים נוסעים באיטיות, בנסיעה איטית, הרכב פולט הרבה יותר מזהמים לעתיד מצד אחד, ומצד שני יש תלמידים הצועדים לביה"ס.

בינתיים, הנתונים טובים ואין בעיה, אך אם נראה שיש הרעה במצב, הנתונים יאפשרו לצוות המקצועי לגבש המלצות באשר לתחבורה ברחוב. זהו צעד נוסף וחשוב בפעילות המשותפת של הירוקים עם דב צור, ראש העירייה ואין לי ספק, שאם יתגלו בעיות בניטור, ראש העיר יפעל, כמו שעשה עד היום למען התושבים". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה