ברק בראשל"צ: "שליט לא בכל מחיר"



שר הביטחון נפגש עם תלמידי תיכון בראשל"צ והתייחס לעסקה המתגבשת

שר הביטחון נפגש עם תלמידי תיכון בראשל"צ והתייחס לעסקה המתגבשת. לדבריו, "אנחנו במדרון חלקלק. חייבים לשנות את דפוסי הפעולה בהקשר של החזרת חטופים"

על רקע הדיווחים בנוגע למאמצים להביא לכדי סיום את עסקת השבתו של החייל החטוף גלעד שליט, נפגש הבוקר (שלישי) שר הביטחון אהוד ברק עם תלמידים בתיכון מקיף י' בראשון לציון. ברק אמר לתלמידים כי "יש לעשות מהלך אפשרי וראוי להשיב את גלעד, אך לא בכל מחיר".

עוד אמר ברק כי "כמו שכולם יודעים, אנחנו וראשי מערכת הביטחון שוקדים באופן אינטנסיבי על גיבוש הדרך הנכונה לקידום נושא שליט. זהו עיתוי ורגיש ולא נכון להרחיב בדיבורים, אך אנחנו מרגישים כמי ששלחו את גלעד, אחריות פיקודית, עליונה ומוסרית לעשות כל מהלך ראוי ואפשרי להשיב את גלעד".

אחד התלמידים שאל את ברק: "מדוע אתה מתעלם מההמלצות של ראשי מערכת הביטחון שלא ללכת על העסקה?". ברק השיב כי "חמאס הוא שחקן בעייתי ולא צריך לספק להם תחמושת. בכל הקשור לעסקאות שבויים – אנו נמצאים במדרון חלקלק, מג'יבריל ועד טננבאום, ואת המדרון הזה אין ברירה אלא לעצור".

ברק הוסיף כי "ברור לכולם, גם בשביעייה וגם בציבור, שחייבים לשנות את דפוסי הפעולה בהקשר של החזרת חטופים, כי ישנו חשש סיכון של תוצאות העסקאות האלה. אף אחד ממי שישוחרר לא צדיק. ברור שיש צורך בשינוי הדפוס, אך רק אחרי שנשלים את סוגיית שליט".

 

שר הביטחון, אהוד ברק, ביקר בראשון לציון והודיע כי יפעל להיענות לבקשת ראש העיר להרחיב את רצועת החוף לתושבי ראשון לציון.

ראש העיר דב צור אמר, כי "הימים הללו מדגימים את "משפט שלמה" התמידי שאנחנו ניצבים בפניו בחברה הישראלית. מדינה לא יכולה להתכופף בפני טרור, אבל באותה נשימה, מדינה לא יכולה להפקיר את בניה. זהו הקוד המוסרי והערכי שעל בסיסו התחנכנו ועל בסיסו אנו מחנכים את ילדינו". צור הוסיף, כי "ביום הזה, כל עם ישראל מתפלל יחד עם משפחת שליט לשובו המהיר של גלעד בריא ושלם לחיק משפחתו".

ראש העיר, דב צור: "הרחבת רצועת החוף – צורך חיוני לעיר"

שר הביטחון המשיך משם בלווית ראש העיר לבסיס הצבאי "מטווח 24" השוכן לחופה של העיר. ראש העיר ביקש משר הביטחון לפנות רצועת חוף של 800 מ' אורך וכ-300 מ' רוחב עבור תושבי העיר. צור: "הרחבת החוף היא צורך חיוני לתושבי העיר. אין כאן היבט נדל"ני, אין לי עניין לבנות רבי-קומות, אלא להעניק איכות חיים לתושבי העיר, שזו רצועת החוף שלהם". צור הבהיר כי יהיה מוכן לשאת בעלויות פינוי השטח וניקויו, למרות שזהו תפקידו של משרד הביטחון, על מנת לקדם את פינוי החוף.

בנוסף, ביקש ראש העיר לפנות שטח של 50 דונם משטח מחנה צריפין לבניית פארק במזרח העיר. "אנו רוצים להקים פארק עבור תושבי מזרח העיר ומבקשים להעביר לידינו את השטח לפני הפינוי הצפוי של מחנה צריפין ב-2013". ראש העיר אף ביקש כי תיקבע מסגרת זמנים בה ימסרו תשובות מערכת הביטחון.

שר הביטחון הודיע כי יפעל להרחיב את רצועת החוף ולאפשר הקמת הפארק במזרח העיר, וכי תשובה ראשונית תינתן תוך ארבעה שבועות.

# כל הזכויות שמורות ל- "ראשון פור יו"   Rishon4u.co.il

  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה