מחדשים את פני העיר



העירייה תשלח הודעות בהן דרישה לשיפוץ לבעלי דירות בעשרים בניינים ברחוב הרצל

מתחילים בפרויקט שיפוץ חזיתות הבתים. משרד הפנים אישר את תכניתו של ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, לסבסד הלוואות לכ-8,000 בעלי דירות לצורך שיפוץ חזיתות מאות בניינים בעיר, ולשלם מכספי העירייה את עלות הריבית על ההלוואות.

במסגרת מדיניותו לחדש את פני העיר, יזם דב צור תכנית רחבת היקף לשיפוץ וחידוש של מבנים ישנים, במסגרתה אף יזם חוק עזר עירוני המחייב בעלי בתים לשפץ את חזית הבית.

לצורך כך, מקים צור בימים אלה קרן הלוואות מיוחדת בהיקף של 200 מיליון ₪, חלקה מכספי העירייה וחלקה ממקורות בנקאיים. הקרן תאפשר מתן הלוואה לכל בעל נכס שיבקש או יידרש לבצע שיפוץ חזית, בסכומים של עד 25,000 ₪ ליחידת דיור, ללא ריבית וללא הצמדה, כאשר תקופת ההחזר תיפרש עד ל-10 או 15 שנים.

ראש העיר, דב צור: "המטרה היא לאפשר לתושבים לפרוס את ההחזר לתקופות ארוכות, כך שההחזר החודשי יעמדו על כ-150 ₪ בלבד. ברור לנו שהשיפוץ הוא מעמסה כלכלית, וחלק מהתושבים שמתגוררים בבניינים ישנים לא יכולים להרשות לעצמם את השיפוץ, לכן, אנו עושים מאמץ עילאי לאפשר תנאי הלוואה נוחים ככל האפשר".

את עלות הריבית וההצמדה על ההלוואה תישא העירייה, כאשר השתתפות העירייה תוכל להגיע עד לסך של כ-50 מיליון ₪, אם תנוצל מלוא הקרן.

על פי החלטת משרד הפנים, העירייה לא תהיה מעורבת בניהול ההלוואות ולא תיקח על עצמה כל סיכון אשראי מרגע העמדת ההלוואות על ידי הגופים המממנים, למעט במקרים חריגים בהם העירייה תיאלץ להיכנס לנעלי הדיירים ולרשום הערת אזהרה כבטוחה להחזרת ההלוואה. גם מי שלא קיבל דרישה לשיפוץ ומעוניין לבצע שיפוץ בבניינו, רשאי לפנות לקרן לקבלת הלוואה, במידה והבניין עומד בקריטריונים. לקבלת ההלוואה יש לפנות לאגף תרבות הדיור בעירייה בטלפון 03-9547535.

צור: "אנחנו נחושים לשפר את חזות פני העיר ולחזק שכונות ותיקות שנבנו לפני חמישים ושישים שנה. מצד אחד, אני מחייב את התושבים לשפץ, ומצד שני, אני מבטיח הלוואות נוחות מאוד וליווי צמוד שלנו לפרויקט. המהלך הזה יעלה את שווי הנכסים, ובטווח הארוך ישתלם הן לבעלי הבתים והן לעיר כולה."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה