שלטון מקומי - שחיתות ארצית



בעקבות מעצרו של ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני עולות תהיות בהקשר להיקף השחיתות ברשויות המקומיות.

בעקבות מעצרו של ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני עולות תהיות בהקשר להיקף השחיתות ברשויות המקומיות.

"צמיחה" מקומית: שני מחקרים שנערכו באחרונה מצביעים על עלייה בהיקף השחיתות ברשויות המקומיות ■ ד"ר דורון נבות: "השלטון המקומי הוא התחום שבו קיימים הכי הרבה דפוסי שחיתות" ■ במרכז השלטון המקומי דוחים את הטענות - אך במקביל עמלים על קוד אתי לראשי הרשויות ■ הציבור, כמו תמיד, שותק 
 
"בשביל לרוץ לראשות עיר צריך הרבה מאוד כסף", מסביר חמי דורון, לשעבר ח"כ מטעם מפלגת שינוי ששימש גם חבר מועצת ראשון לציון. "אם אתה לא עשיר ואין לך מפלגה שמממנת אותך, צריך לקבל תרומות מבעלי עסקים, קבלנים וסוחרים. השיטה כל כך עקומה שחייבים להסתמך על בעלי ההון וברגע שאתה עושה את זה - אתה חייב להם. אף ראש רשות לא יכול להגיד שהוא לא משלם להם חזרה בצורה כזו או אחרת".  לדברי דורון, "החקיקה יצרה מצב שבו למועצת העיר אין למעשה כמעט כל השפעה על הניהול השוטף של הרשות. כמעט כל הסמכות מרוכזת אצל ראש העיר, ולכן קל להתפתות לעשות דברים שהדעת אינה סובלת".

בהקשר המקומי: ראש העיר הורשע והמשיך בתפקיד

מאיר ניצן כיהן בתפקיד ראש עיריית ראשון לציון במשך 25 שנים, עד לבחירות 2008, למרות שהורשע בעבירה של מרמה והפרת אמונים ב-1994. ניצן הורשע לאחר ששכר שירותי ייעוץ ופרסום ושירותי תזמורת לעירייה ללא מכרז. בית המשפט לא מצא קלון בעבירה, ולכן ניצן המשיך לכהן בתפקיד.

היועץ המשפטי לממשלה באותה שנה, מיכאל בן יאיר, שקל לערער על ההחלטה שלא להטיל קלון על העבירה - אך החליט שלא לעשות זאת. בן יאיר אמר אז כי פסק הדין של ניצן הוא הישג של מערכת אכיפת החוק בהתוויית נורמות התנהגות חדות וברורות.

קרדיט: ליאור דטל TheMarker


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה