6 פארקים חדשים לכלבים ברחבי העיר



לאור בקשות מתושבי העיר, מועצת העיר אישרה הקמת 6 פארקים חדשים לכלבים.

מועצת העיר ראשון לציון אישרה פה אחד בישיבתה האחרונה תב"ר (תקציב בלתי רגיל) בסך של 600,000 ₪ להקמת שישה פארקים חדשים לכלבים. הפארקים יוקמו במקומות הבאים: בשד' בן גוריון – בשטח החולי שליד כיכר כצנלסון ושד' בן גוריון, בפארק שקמה – בסמוך לאצטדיון האתלטיקה הקלה, בלוי אשכול פינת חסידי אומות העולם, ברח' משמר הירדן/הרב צדוק, ברח' יגאל אלון – במקביל לדרך השירות בחלק הצפון מזרחי של החורשה,  וברח' תמר אבן/אבי האסירים. כמו כן, יוקם פארק נוסף לכלבים, ברח' ההרדוף שבקריית ראשון. 

נכון להיום קיימים בראשון לציון 5 פארקים לכלבים: ברח' יגאל אלון ליד בי"ס מישור הנוף, בנווה ים - רח' הנחשול פינת הדוגית, בפרס נובל - רח' מעגל השלום, ברח' דרובין מול בי"ס אשכולות, ובפארק שבקריית גנים.

ראש העיר, דב צור: "הפארקים ישמשו את הכלבים ובעליהם למשחק ולהנאה, וגם ישמרו על המדרכות נקיות מצואת כלבים"

מטרת הפארקים היא לתת מענה לבקשות של תושבי העיר, לשמור על העיר נקייה ומטופחת, ולאפשר לכלבים ולבעליהם מקום מוסדר ונוח, בו לכלבים ניתנת האפשרות לרוץ ולשחק כשהם משוחררים. מיקום הפארקים נבחר בהמלצת נציגי שירות לתושב בעירייה, ובשיתוף ובתיאום עם תושבים, אשר פנו לעירייה בנושא. בנוסף, ראש העיר דב צור קיים סיור במספר מקומות בהשתתפות חברת המועצה יפעת מאירוביץ'-יפת וגורמים מקצועיים ביניהם עובדי הווטרינריה העירונית,  מינהל איכות הסביבה ועוד, על מנת  לבחון מקומות מתאימים. בנוסף נלקחו בחשבון פרמטרים נוספים, למשל כמות הכלבים באזור, הצלחת הפארקים הקיימים, פניות תושבים, רצון העירייה לשמור על העיר נקייה ומטופחת ועוד.

הפארקים החדשים יהיו כפולים בגודלם מאשר הפארקים הקיימים כיום, בכפוף לתנאי השטח. גודל כל פארק לכלבים שיוקם כ- 500 מ"ר, לעומת גודלם של הפארקים הקיימים כיום, כ- 250 מ"ר.

הפארקים החדשים יכללו גדר היקפית, 2 שערים(לבטיחות), ערכה לכלבים, ברזיה עם שוקת לכלבים, ספסלים, אשפתונים, שלט בולט, מתקני משחק לכלבים, ועוד....העבודות עתידות להתחיל בחודשים הבאים. ברח' ההרדוף שבקריית ראשון יחלו העבודות כבר במהלך החודש הקרוב.

ראש העיר, דב צור, אמר כי "השנה החלטנו להעלות את הרף בכל הקשור לניקיון העיר, מחזור ושמירה על הסביבה. הכרזנו על שנת תש"ע כשנת ניקיון תחת הסיסמה "הולכים על ראשון נקייה", והקמת פארקים לכלבים היא חלק נוסף בתכנית הזו. בנוסף, הצבנו ברחבי העיר 500 מתקנים ייעודיים לשקיות "שקי-קקי" לאיסוף צואת כלבים. בעיית צואת הכלבים היא אחד מהנושאים המטרידים את תושבי העיר. מאות תושבים מתלוננים, ואנחנו עושים ככל שביכולתנו לאכוף את חוקי העזר ולמצוא פתרונות נוספים שיגרמו לבעלי הכלבים לאסוף את הצואה. אני מקווה שהפארקים ישמשו את הכלבים ובעליהם למשחק ולהנאה, וגם ישמרו על המדרכות נקיות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה