שר התחבורה ביקר בראשון לציון



שר התחבורה ישראל כץ ביקר וערך דיון מקצועי עם ראש העיר ובכירי העירייה

שר התחבורה, ישראל כץ, ערך בשבוע שעבר ביקור בעיר ראשון לציון, במהלכו קיים דיון מקצועי בבניין העירייה יחד עם ראש העיר, דב צור, ובכירי העירייה.

במהלך הביקור נדונו שורה של נושאים, ביניהם, תכניתו של ראש העיר לרישות העיר בשבילי אופניים, ומאבק העירייה לצמצום רעש המטוסים המטריד את מנוחת התושבים בשעות הלילה והבוקר המוקדמות.

דב צור: "שיפור רשת התחבורה בעיר תורם באופן ישיר לאיכות החיים של התושבים".

ראש העיר הציג בפני השר את פרויקט שבילי האופניים, הכולל שביל אופניים באורך של כ-16 ק"מ ממזרח העיר ועד לחוף הים, שיתחבר לפארק אופניים באזור הסופרלנד - בו יהיו שבילים באורך 10 ק"מ. סה"כ מתוכננים להיסלל כ-100 ק"מ של שבילי אופניים ברחבי העיר בשנים הבאות. שר התחבורה בישר בביקורו כי אישר העברת תקציב של 8 מיליון ₪ למימוש התכנית.
 
הנושא המרכזי השני שעמד על הפרק היה תלונות תושבי ראשון לציון על כי הם סובלים מרעש מטוסים, בעיקר בשעות הלילה והבוקר המוקדמות.. מזה מספר חודשים מפצירה העירייה במשרד התחבורה וראשי רשות שדות התעופה להפסיק החריגות, ללא הועיל. העירייה אף הודיעה לפני מספר חודשים על גיוס התושבים למאבק וקראה להם לדווח בזמן אמת למוקד העירוני (106) על מטרדי הרעש, בדגש על חריגות משעות עוצר הלילה בין השעות 01:50-05:50, במטרה לנהל מעקב מדויק אחר החריגות.
 
בעקבות מכתב שכתב ראש העיר לשר התחבורה בנושא, הודיע השר בביקורו בעיר כי רשות שדות התעופה תתקין תחנות זמניות לניטור רעש גם במזרח ובמרכז העיר, זאת בנוסף לתחנות הקיימות. בנוסף הודיע השר כי רשות שדות התעופה תקיים דיון מיוחד בזמן הקרוב, יחד עם בכירי העירייה, על מנת לבחון את הסוגיה לעומק.

במסגרת הביקור נדונו גם תכנית העירייה ומשרד התחבורה לשיפור התחבורה הציבורית בעיר, וכן קידום תכנון וביצוע של מחלפים שונים.
 
ראש העיר, דב צור, אמר בתום הדיון: "שיפור רשת הדרכים ושירותי התחבורה בעיר תורם באופן ישיר לאיכות חייהם של תושבי העיר. בשיתוף משרד התחבורה, אנו עמלים בימים אלו על קידום תכנית אב לתחבורה לעיר לשנים הבאות, שתכלול מערכת תחבורה ציבורית משופרת, שדרוג מערכת הכבישים ברחבי העיר ובמרחב הבינעירוני וסלילת עשרות ק"מ של מסלולי אופניים, שיהוו אלטרנטיבה ספורטיבית, ירוקה ומהנה לנסיעה בתוך העיר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה