נדל"ן בנחלת יהודה - מה בתכנון?



הקרקעות הולכות ואוזלות, ומרכז הארץ מתכסה בשכונות חדשות. מה עתיד להיות אופי הבנייה

הקרקעות הולכות ואוזלות, ומרכז הארץ מתכסה בשכונות חדשות. מה עתיד להיות אופי הבנייה ומה יהיו רמות המחיר במתחמי המגורים הבולטים שיקומו בשנים הקרובות בישראל

נחלת יהודה - ראשון לציון

רקע: בתחילת העשור, לאחר מאבק משפטי ארוך, זכו בעלי משקים במושב נחלת יהודה לזכויות בנייה על קרקעותיהם. על קרקעות המושב, שהפך ב־88' לשכונה בצפון־מזרח ראשון לציון, מתכננים מינהל מקרקעי ישראל ועיריית ראשון לציון לבנות כ־2,000 יחידות דיור ובתים צמודי קרקע. 1,100 דירות שייבנו בבנייה רוויה וחלק גדול מצמודי הקרקע נמצאים בבעלות המינהל, ואלה ייצאו לשיווק במכרז.

שאר הקרקעות באזור נמצאות בבעלות פרטית, כאשר בשנה האחרונה מנהלים הבעלים מגעים עם חברות בנייה המבקשות לבנות עליהן, כחלק מהשכונה העתידה לקום במקום. השכונה החדשה תכלול מבני ציבור רבים, ועיריית ראשון לציון כבר הודיעה שהבנייה תיעשה מתוך שמירה על איכות הסביבה.

מאז הקמת השכונות המערביות בראשון לציון לא קמה שכונה בסדר גודל כזה ובהשקעה כזו בעיר. קהל היעד הטבעי של השכונה הוא בעיקר משפרי דיור מראשון לציון, אך צפויה גם הגירה חיובית של משפחות אמידות מגוש דן. לדברי בוגין, "האזור נחשב בעבר לפחות מוצלח, אך בשנתיים האחרונות הוא הולך וממתג את עצמו כיוקרתי ומבוקש. בתחילה נרשמה בו התעניינות ערה בעיקר בדירות 4–4.5 חדרים סטנדרטיות, אך כיום עולה בו הדרישה לדירות מיוחדות, כגון דירות גן ופנטהאוזים".

בונים: קבוצת גינדי, פרשקובסקי, ראובן סרוגו.

מחירים: חברת ראובן סרוגו, הבונה בשכונה את פרויקט בראשית, מסרה כי דירות 4 חדרים נמכרות בכ־1.4 מיליון שקל, דירות 5 חדרים מוצעות בכ־1.75 מיליון שקל, ואילו מחירן של דירות הגן מתחיל ב־2.3 מיליון שקל. מחירי הפנטהאוזים באזור נעים סביב 3 מיליון שקל. בוגין אומרת כי מחירי הדירות בנחלת יהודה עלו מאוד בשנה האחרונה, אך עם זאת הם עדיין נמוכים ב־7%–10% ממחירי השכונות הטובות יותר במערב העיר.

קרדיט: שי פאוזנר "כלכליסט"

בתמונה- נחלת יהודה. שכונה בסדר גודל של מערב ראשון לציון  צילום: עמית שעל 
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה