נחשפו גנבי הנשק מראשל"צ



שני תושבי ראשון לציון, סרגיי קירזנר ושרון גוטין, נעצרו בחשד לגניבת כלי נשק מתקדמים ומכירתם לארגוני פשיעה.

הותר לפרסום: שני תושבי ראשון לציון, סרגיי קירזנר ושרון גוטין, נעצרו בחשד לגניבת כלי נשק מתקדמים ומכירתם לארגוני פשיעה. הפרשה, שזכתה לכינוי "יריחו תחילה" הותרה הבוקר (רביעי) לפרסום. בשלב זה, מכחיש שרון גוטין את כל האשמות נגדו ואילו סרגיי קירזנר משתף פעולה עם חוקרי המשטרה. מעצרם של השניים הוארך בשבוע.

החקירה בפרשה החלה לאחר שלפני כמה חודשים נמצאו בשטח פתוח באיזור טייבה, מספר כלי נשק מנויילנים. החקירה הובילה את השוטרים למפעל I.W.I, המייצר כלי נשק עבור צה"ל. שוטרי ימ"ר מרכז חברו לקב"ט המפעל ופתחו בחקירה סמויה, במהלכה הופעלו שני סוכנים סמויים שרכשו כ-10 כלי נשק מידי השניים.


 
כלי הנשק שנתפסו. תצלום: משטרת ישראל

קירזר, שעבד עד לאחרונה במפעל, הבריח על פי החשד את כלי הנשק מחוץ למפעל והטמינם במקומות מסתור שונים עד למכירתם. במשטרה מעריכים כי מדובר בלמעלה מ-170 כלי נשק שונים, שחלקם יועדו ליחידות מובחרות. על פי החשד, כשהבין קירזנר שעומדים לפטרו העלה את קצב הוצאת כלי הנשק מהמפעל. עד כה נתפסו כלי נשק בשווי של כ-250 אלף שקלים, אולם במשטרה מעריכים שהוברחו כלי נשק בשווי מיליוני שקלים.

מהחקירה עולה, כי חלק מכלי הנשק הגיעו לידי גורמים עבריינים, וכעת יודעים אף לשייך חלק מהם לזירות פליליות שונות. מהמשטרה נמסר כי נבדקת האפשרות שכלי הנשק הועברו גם לידי גורמי פח"ע.

בין כלי הנשק הייחודיים שנגנבו ניתן למצוא גם רובי צלפים, רובי סער, אקדחים ומשתיקי קול. גורמי פשיעה מגלים עניין רב בכלי נשק טרם צאתם מהמפעל בטרם נלקחו מהם דגימות בליסטיות, מאחר והדבר מקשה המשטרה לזהות את כלי הנשק.

קרדיט: יניב קובוביץ' "הארץ"

בתמונה הראשית: סרגיי קירזנר, במרכז, אחד החשודים בגניבה תצלום: מוטי קמחי 
 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה