משטרת ראשון לציון נלחמת באלכוהול



משטרת ראשל"צ החלה להפעיל את סמכותן לסגירה מנהלית של עסקים המוכרים אלכוהול לקטינים.

תחנות המשטרה בראשל"צ וברחובות החלו להפעיל את סמכותן לסגירה מנהלית של עסקים המוכרים אלכוהול לקטינים. שלוש פיצוציות נסגרו, אחת מהן ל-30 יום 15 נהגים נתפסו כשהם נוהגים בגילופין ליד אתרי הבילוי ומכוניותיהם הוחרמו לחודש

המשטרה נגד האלכוהול: סוף שבוע סוער עבר על תחנות המשטרה ברחובות ובראשל"צ. השוטרים ערכו תצפיות על פיצוציות המוכרות אלכוהול לקטינים, ובדקו את רמת האלכוהול ואת תוקף הרישיונות של נהגים באזורי הבילוי בשתי הערים. התוצאות: שלוש פיצוציות נסגרו ונתפסו 15 נהגים עם רמת אלכוהול גבוהה מהמותר שכולם נפרדו מרישיון הנהיגה שלהם.
 
בעקבות הגידול שחל בתופעה של מכירת אלכוהול לקטינים בפיצוציות, החלה המשטרה להשתמש בסמכותה החוקית ולסגור פיצוציות לתקופות של 30 יום. לפי סעיף 23 לחוק רישוי עסקים תשכ"ח – 1968, שלא הופעל עד היום, רשאי קצין משטרה בדרגת פקד ומעלה להורות על סגירת עסק, המוכר משקאות משכרים לקטינים, עד חודש.

תצפית על בעל קיוסק ברחוב רוטשילד בראשל"צ הובילה לזיהוי שני קטינים שקנו אלכוהול במקום. פקחי נוער גבו מהקטינים עדויות מפורטות על הקנייה ובהן תאור מלא של בעל הקיוסק שמכר להם. בעל הקיוסק עוכב לחקירה והכחיש את שיוחס לו. עוד התברר, שזו לא הייתה הפעם הראשונה שאותו בעל קיוסק נתפס במכירת אלכוהול לקטינים. אחרי סיום החקירה הוא שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים והמשטרה תמליץ להגיש נגדו כתב אישום. בינתיים הוצא לפיצוציה צו סגירה מנהלי למשך 30 יום.

גם ברחובות נסגרו שתי פיצוציות ברחוב הרצל. אחד מבעלי הקיוסקים ערער על צו הסגירה וביקש לבטל את ההחלטה לסגירת העסק ל-21 יום, שניתנה במעמד השימוע בפני רפ"ק רפי בוארון. חקירת המשטרה העלתה כי שוטרים שהוצבו לצפות על העסק ראו שלושה קטינים נכנסים לפיצוצייה וקונים בקבוק ודקה ומוצרים אחרים, בלי שהמוכר ביקש מהם תעודת זהות. המוכר, שהוא הבעלים, הכחיש תחילה טענה זו ורק אחרי שהתברר לו כי הקטינים נחקרו והודו, הודה במכירת האלכוהול.

בבית משפט השלום ברחובות הוא טען כי זו הפעם הראשונה שהוא נחקר במשטרה. "בשבילי זו בושה וחרפה להגיע למקומות האלה. אני לא פושע ובחיים שלי לא פשעתי ולא אפשע. את כל הכסף שלי שמתי על החנות הזאת. אני נשבעתי שלא התכוונתי למכור ולא אמכור. אני נגד זה". עוד טען בעל הקיוסק שחודשיים קודם לכן הציג אחד הקטינים תעודת זהות ולכן לא ביקש ממנו להציגה שוב. "אני לא בלש ולא יודע אם אדם מציג לי תעודת זהות מזויפת", טען.

השופטת לבנה צבר דחתה את בקשת בעל הפיצוצייה וכתבה בהחלטתה: "חובתה של המשטרה ולא רק סמכותה לעשות הכל כדי למגר את התופעה של שתיית אלכוהול על ידי קטינים, שתוצאותיה מתבטאות לא אחת באירועים פליליים. לא נעלמה מעיני טענתו של המבקש לגבי הנזק הכלכלי שנגרם וייגרם לו כתוצאה מביצועו של צו הסגירה. מחובתו של בית המשפט להעדיף את האינטרס הציבורי על פני האינטרס של הפרט וכך גם יש לעשות במקרה דנן".

בסוף השבוע פעלו באתרי הבילוי בעיר שוטרי ומתנדבי התנועה של תחנת ראשל"צ, בפיקוד ראש משרד התנועה, פקד אריק בר כליפה. באחד המחסומים זיהה נהג את המחסום המשטרתי בפיקודו של השוטר אלון גבאי. הנהג ניסה להימלט, תוך כדי ביצוע פניית פרסה על אי תנועה בנוי. השוטרים שמעו את החבטה של הרכב באי התנועה, ניגשו אל הנהג וזיהו מייד שהוא היה שיכור כלוט.

מבדיקת הנהג עלה שהוא נהג בשכרות כשרמת האלכוהול בדמו גבוהה פי ארבעה מהמותר. קצין תנועה ערך שימוע לנהג במקום ובעקבותיו נשללו ממנו רכבו ורישיונו ל-30 יום. במהלך סוף השבוע נתפסו 15 נהגים שיכורים, וכולם נאלצו להיפרד מרכבם ומרישיונם ל- 30 יום. כמו כן נתפסו שני אנשים שנהגו בתקופת פסילה ונהג שלא הוציא רישיון מעולם. נרשמו יותר מ-100 דוחות והזמנות לדין בגין עבירות תנועה.

קרדיט: חזי דרקסלר  mynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה