חבית נפץ בפלמחים וחשש גם בראשל"צ



במשטרה חוששים כי חביות נוספות יסחפו צפונה ואף יגיעו לחופי ראשון לציון ות"א.

היום התגלתה חבית נפץ נוספת, הפעם צפונה יותר - בחוף פלמחים.

יומיים אחרי שנמצאו שתי חביות נפץ בחופי אשקלון ואשדוד - היום התגלתה חבית נפץ נוספת, הפעם צפונה יותר - בחוף פלמחים. כעת בשל החשש מחביות נוספות שיסחפו לחוף, מזהירים גורמים במשטרה את המטיילים והרוחצים מפני חביות נוספות שעלולות להגיע לחופי ישראל.

"ההמלצה היא לא להגיע בכלל, לפחות עד חלוף הסערה", הזהיר סגן ניצב אלון אריה ממשטרת ראשון לציון את המבקרים בחופי הארץ. "אנחנו כרגע במזג אוויר כזה שמסוגל לפלוט עצמים מהים לפחות עד יום שישי. זה מאוד מסוכן וזה מטענים מאוד חזקים. עדיף לא להגיע", מסכמים במשטרה.

20 ק"ג של TNT

מהבדיקה הראשונית של המטען נראה כי המחבלים תכננו לשלח את חומר הנפץ לעבר ספינות חיל הים כשהוא מחובר למצוף ונושא משדר המופעל באמצעות מכשיר סלולרי. המטען הכיל כע-20 ק"ג של חומר נפץ תקני מסוג TNT, ובעזרת המשדר תיכננו ככל הנראה המחבלים לעקוב אחר החבית ולפוצץ אותה סמוך לכוח צה"ל.

בשל הסערה הצפויה הלילה, גורמים במשטרה חוששים כי חביות נוספות שצפות במי הים יסחפו לחופים צפוניים יותר מפלמחים ואף יגיעו לחופי ראשון לציון ותל אביב. במשטרה קוראים לאזרחים לגלות עירנות ותשומת לב, ולהיזהר מגופים שנשטפים מהחוף.

חבלני משטרה וכוחות גדולים של צבא הגיעו אחר הצהריים למקום בו אותרה החבית שנסחפה לחוף כדי לנטרל את המטען והחוף נסגר כליל למבקרים. החבית פוצצה באופן מבוקר במקום על ידי חבלנים, והאירוע עבר בשלום וללא נפגעים.

תחילת השבוע: דייג ערני מנע פיגוע

ביום ראשון בשעות הצהריים הגיעו לחוף אשקלון כוחות משטרה גדולים, לאחר שדייג ערני הבחין במטען ומיהר לדווח. "מצאתי חפץ חשוד", סיפר הדייג למוקדנית. "אני לא יודע מה זה, אבל כדאי לפנות את זה מפה".

השוטרים סגרו את החוף לכניסת אזרחים וחבלנים שהוזעקו לזירה החלו לבדוק את המטען וניטרלו אותו בהצלחה.על פי ההערכות, המטען היה מיועד למטרת פיגוע בכלי שיט של צה"ל או בספינת דיג גדולה.

מספר שעות מאוחר יותר התגלה מטען נוסף בחוף הקשתות באשדוד, שככל הנראה הכיל קילוגרמים של חומר נפץ ונסחף אף הוא מחופי עזה. על פי ההערכות מי שעומד מאחורי ניסיון הפיגוע הם גורמים מארגון הג'יהאד האיסלאמי בשיתוף "גדודי חללי אל-אקצה".

תמונה: המטען באשקלון בתחילת השבוע | צילום: חדשות 2


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה