תלמידים גנבו רכוש בשווי מיליוני שקלים



חשד: תלמידים בתיכון בעיר שכפלו מפתחות בהפסקות ופרצו לבתי חבריהם.

המשטרה עצרה אתמול ארבעה תלמידי בית ספר תיכון מראשון לציון, בחשד שהיו חלק מהתארגנות של כנופיית פורצים. עמם נעצרו עוד שמונה בוגרים, החשודים כי הפעילו את אותם תלמידים בתוך בית הספר. על פי החשד, הנערים נהגו לשכפל בהפסקות מפתחות שגנבו מתיקי חבריהם, ואז להחזירם. במשטרה סבורים שבאמצעות שכפולי המפתחות ביצעה הכנופיה עשרות פריצות לבתים בחצי השנה האחרונה, וגנבה רכוש בשווי מיליוני שקלים.

בחודשים האחרונים התקבלו במשטרת ראשון לציון תלונות רבות על פריצות לבתים באחת השכונות בעיר. בעקבות זאת פתחה ימ"ר מרכז בחקירה סמויה, שהחלה במעקב אחר אדם שהיה מוכר למשטרה בתחום של עבירות רכוש, ומתגורר באזור שבו התרחשו הפריצות. כך התברר לחוקרים שאותו חשוד ניהל רשת של פורצים, ובהם תלמידי בית ספר שהביאו לו מפתחות וסיפקו לו מידע על בעליהם.

ברוב המקרים הופעלה אותה שיטה: התלמידים החשודים הגיעו לכיתות הריקות בהפסקות. אחד מהם היה עומד ליד הדלת ומשגיח, וחברו היה מחפש בתיקי התלמידים האחרים מפתחות לביתם. משאיתר החשוד מפתח, היה מטביע את צורתו בפלסטלינה, מחזיר את המפתח ולוקח אתו את התבנית. התבנית היתה נמסרת לראש הרשת, שהיה משכפל את המפתח באמצעותה.

התלמידים החשודים היו מוסרים לראש הרשת גם את שם התלמיד שממנו נלקח המפתח ואת כתובתו. בשעות הערב או הבוקר, כשאין איש בדירה, היו הפורצים באים, נכנסים באמצעות מפתח ולוקחים את השלל. בחלק מהמקרים השתתפו התלמידים באירועי הפריצה, וגם באחרים קיבלו חלק מהשלל תמורת עזרתם.

התלמידים שייכים כולם לבית ספר אחד בראשון לציון. עד היום הגיעה לידיעת בית הספר רק תלונה אחת שקישרה בין היעלמות מפתח ובין מקרה פריצה. זאת, בעיקר משום שהחשודים דאגו להחזיר לתיקי התלמידים את המפתחות, ולקחו את התבנית בלבד.

לדברי המשטרה, במהלך ארבעה חודשים של חקירה אספו החוקרים די ראיות כדי לקשור את כל החשודים למעשה. זאת ועוד, בעת מעצרם של החשודים נתפס ברשותם רכוש החשוד כגנוב.

"כחלק מהמאמצים של המשטרה להעניק לאזרח יותר ביטחון אישי, הוחלט שגם היחידות הארציות יטפלו בנושא הפריצות לבתים", אמר אתמול רב-פקד אשר עזרי, מפקד מחלק הנוער בימ"ר מרכז. "התחלנו את החקירה הזו לפני ארבעה חודשים, כשלא היה לנו קצה חוט של אותה חבורה. מדובר בתלמידים בבית ספר, אבל שלא יהיו טעויות - חלק מחברי הרשת נחשבים לכרישים בעבירות הרכוש באזור, והם הצליחו לחדור לבתי הספר דרך אותם תלמידים".

במשטרה חושדים שרשת הפורצים ביצעה ניסיונות לפריצה גם באזור השרון. על אף שנעצרו 12 חשודים, רק תשעה מהם הובאו לבית המשפט להארכת מעצרם. מעצרם של הבוגרים בקבוצה הוארך עד ליום שני, ואילו מעצרם של הקטינים הוארך עד ליום שישי. בשלב זה החשודים לא מודים בעבירות המיוחסות להם. 

קרדיט: יניב קובוביץ "הארץ"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה