קיבל מכות כשהגן על אימו ויקבל פיצויים



נער בן 16 הגן על אמו מקללות שהטיחו בה כמה גברים. הוא הותקף על ידי אחד מהם ותבע אותו

נער בן 16 הגן על אמו מקללות שהטיחו בה כמה גברים. הוא הותקף על ידי אחד מהם ותבע אותו על נזק גופני ונפשי. בבדיקה נמצאה חבלה בפנים, אשר לא התיישבה עם טענות התוקף כאילו רק הדף את הנער. ייאלץ לפצותו ב-30 אלף שקל שווה להגן על אמא: בית משפט השלום בראשון לציון פסק פיצוי של 30 אלף שקל לנער (16) שהותקף לאחר שהגן על אמו מפני אדם שקילל אותה. האירוע התרחש לפני יותר משש שנים בצומת הרחובות הירקון ופיין בעיר.

על פי פסק הדין, הקטטה החלה כאשר גיסתו של אחד התוקפים החנתה את מכוניתה, כאשר דלת המכונית הייתה פתוחה. אמו של הקטין, שהלכה עמו ברחוב יחד עם אביו ואחותו הקטנה, ביקשה לעבור במדרכה, אך דלת המכונית הפריעה למעבר העגלה שבה ישבה אחותו. האם טרקה את הדלת בחוזקה, כך שהאישה וילדתה הקטנה, שהיו במכונית, נבהלו מעוצמת המכה.

מיד לאחר מכן החלו אמו של הנער והאישה שישבה במכונית להטיח קללות זו בזו, ואליהן הצטרפו בעלה של בעלת המכונית ושני גיסיה, שעמדו בסמוך. ההתלהמות מצד חבורת הגברים יצרה תגובה מצדו של הנער, שעל פי כתב האישום היה אז "קטין אך גבוה למראה", והוא התקרב בצורה מאיימת אל חבורת הגברים, שעמדו ליד המכונית. "הוא נראה גדול, אך הוא ילד קטן שבא להגן על אימא" העידה אימו של הנער בבית המשפט.

במהלך המשפט טען הנער כי כתוצאה מהמהלומות הוא לא זוכר דבר, אך אמו העידה כי אחד הקרובים תקף את בנה, דחף אותו, הפיל אותו על הכביש, בעט בו והיכה אותו. מנגד, טען התוקף בבית המשפט כי הוא התקרב אל המקום כדי "לצנן את האווירה" ולמנוע את הסלמת האירוע בין הנער לבין גיסו.

השופטת, ד"ר איריס סורוקר קבעה כי הגיס הגיב באופן תוקפני. "הוא היה יכול לצעוק, לסגת לאחור או לדרוש שיתרחקו ממנו, כפי שנהג כלפי אמו של הנער", כתבה השופטת בפסק הדין. היא הוסיפה כי ניתן היה לסיים את האירוע בדרך שונה מזו שהתרחשה בפועל.

 השופטת ציינה כי אומנם מהמסמכים הרפואיים עולה כי הבדיקה הגופנית שעבר הנער בבית החולים תקינה, אך יחד עם זאת נמצאה "חבלה בפנים" אשר איננה מתיישבת עם טענותיו של התוקף כאילו הוא רק הדף את הנער.

גם טענותיו של הנער כי הוא סובל מכאבי ראש, מנדודי שינה ומלחץ דם גבוה כתוצאה מ"התקיפה האכזרית והברברית", כדבריו, זכו לביקורת מבית המשפט. "עוצמת המכה והיקף הפגיעה בתובע אינם 'כצעקתה'", כתבה השופטת.

למרות הביקורת על דבריו של הנער פסקה השופטת כי התוקף יפצה את הנער, שיוצג על ידי עו"ד יעקב (קובי) רוזנשין, ב־30 אלף שקל. בנוסף הוטל עליו לשלם הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך עשרת אלפים שקל נוספים. 

קרדיט: חזי דרקסלר  MYNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה