עיריית ראשון לציון נלחמת באלכוהול



הוחלט על מהלך ניסיוני לפיו הקיוסקים בעיר יסגרו בשעה 21:00

בישיבת הנהלת עיריית ראשון לציון, שנערכה היום (ב') הוחלט ברוב גדול לסגור את כל הקיוסקים והפיצוציות בעיר, החל מהשעה 21:00. מדובר במהלך ניסיוני למשך חצי שנה, שנועד להילחם בתופעת השימוש באלכוהול בכלל, ובקרב צעירים בפרט.

מתנגדי ההחלטה, ביניהם סגן ראש העיר שמחזיק גם בתיק רישוי עסקים וסמים ואלכוהול, טוען כי הדבר יתרום לצמיחתו של שוק שחור למכירת אלכוהול בעיר.

בעקבות גל מקרי האלימות הקשים שפקדו את ראשון לציון בחודשים האחרונים, החליט ראש העיר דב צור, לכנס לפני מספר חודשים ועדה מיוחדת שתדון בצמצום תופעת האלימות.

החלטה לא פשוטה אך הכרחית

במהלך דיוני הוועדה, הסבירו נציגי המשטרה, כי בחלק גדול מתופעות האלימות בעיר, האלכוהול בולט בנוכחותו ובתרומתו למקרים אלה. עקב כך ובהמלצת הוועדה, גובש חוק עזר עירוני שהנהלת העירייה אישרה היום, לפיו, משך חצי שנת ניסיון, פיצוציות וקיוסקים בעיר יסגרו בשעה 21:00.

"אנחנו במצב חירום, ובמצבי חירום נוקטים בצעדי חירום. ברור לנו שההחלטה לא פשוטה ואולי לא פופולארית, אבל היא הכרחית", פסק ראש העיר דב צור.

צור הוסיף: "כשבוחנים את כל מקרי האלימות האחרונים בארץ, וגם בראשון לציון, רואים שלשתיית אלכוהול מוגזמת יש תרומה משמעותית והתוצאות הן הרסניות. אין לנו כוונה להמתין למקרה האלימות הבא.

מי ששותה במידה, ובמקומות המיועדים לכך, לא ייפגע מההחלטה. מי ששותה בהגזמה כי האלכוהול זמין בכל שעות הלילה, ובמיוחד בני נוער – יתקשה להמשיך ולעשות זאת", אמר.

מהלך שיוביל להסרת פיקוח על הקנייה

למרות שחוק העזר יוחל רק במידה ומועצת העיר תאשר אותו, זאת בדיון שיתקיים מחרתיים, כבר יש  קולות המתנגדים למהלך. סגן ראש העיר, ואדים קירפיצ'וב טוען כי סגירת הקיוסקים והפיצוציות לא רק שלא תביא לירידה בצריכת האלכוהול בקרב קטינים, אלא תסיר לחלוטין את יכולת הפיקוח על הקנייה.

לדבריו, "עלול להיווצר כאן שוק שחור של מאכרים שיעמדו ליד אזורי הבילוי אחרי שעות סגירת הקיוסקים וימכרו וודקה זולה מתא המטען של הרכב", טען הסגן.

קירפיצ'וב הוסיף כי "הדבר יפגע גם בבעלי הפיצוציות ומציע חלופה לפיה תאסר מכירת אלכוהול החל מהשעה 21:00, בכל החנויות בהן ניתן להשיגו, ללא צורך לסגור לחלוטין את העסקים".

קרדיט: אילן מציק NRG  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה