איסור מכירת אלכוהול החל מ- 21:00



מועצת העיר החליטה לאסור מכירת אלכוהול בחנויות לממכר מזון החל מהשעה 21:00.

האיסור יימשך שישה חודשים שלאחריהם תבחן העירייה האם ההגבלה סייעה לירידה במקרי האלימות. בנוסף, החליטה העירייה לאסור בחוק עזר עירוני החזקת משקאות משכרים בגנים ובמוסדות ציבוריים.

במסגרת המאבק באלימות הכריזה העירייה מלחמה בתופעת שתיית האלכוהול בקרב בני נוער. הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, גורמי הנוער, הרווחה והחינוך בעירייה נוקטים בפעילויות הסברה והעלאת מודעות בקרב בני הנוער והוריהם, אך במקביל מחפשים בעירייה דרך למנוע מבני נוער להשיג אלכוהול, שהיום זמין לכל דיכפין בכל שעות היממה. ראש העיר, דב צור: "אנחנו במצב חירום, ובמצבי חירום נוקטים בצעדי חירום. ברור לנו שההחלטה לא פשוטה ואולי לא פופולארית, אבל היא הכרחית".

צור מוסיף כי "כשבוחנים את כל מקרי האלימות האחרונים בארץ וגם בראשון לציון, רואים שלשתיית אלכוהול מוגזמת יש תרומה משמעותית. אין לנו כוונה להמתין למקרה האלימות הבא. החלטנו שאנחנו נלחמים באלימות בכל האמצעים העומדים לרשותנו, וההחלטה הזו היא חלק מהמאבק". ראש העיר הדגיש כי בתום ששת חודשי הניסיון תבחן העירייה בשיתוף עם המשטרה אם ההגבלות תרמו לירידה ברמת האלימות ותחליט על צעדיה בהתאם.

"מדובר בצעד שייבחן למשך תקופה של חצי שנה. מי ששותה במידה ובמקומות המיועדים לכך לא ייפגע מההחלטה, ומי ששותה בהגזמה כי האלכוהול זמין בכל שעות הלילה, ובמיוחד בני נוער – יתקשה להמשיך ולעשות זאת".

לקראת קבלת ההחלטה על הגבלת מכירת האלכוהול יצאו ראש העיר וחברי מועצת העיר בליל שישי לסיור במוקדי הבילוי ברחבי העיר, במטרה להכיר את דפוסי ההתנהגות והבילוי של בני הנוער בעיר. "התופעה הזו מדאיגה אותנו מאוד, ראינו יותר מידי מקרי אלימות שהחלו בגלל שתייה מוגזמת של אלכוהול", אומר צור ומוסיף, כי "נגע האלכוהול נוגע בכולם, לצערנו, גם בילדים טובים ממשפחות טובות. שתיית אלכוהול ואלימות בקרב צעירים הן תופעות שאנו רואים בחברה הישראלית בכלל ובראשון לציון בפרט. אנחנו, כעיר, הגענו להחלטה המתבקשת שלא לתת לזה לעבור לסדר היום, ולהילחם בתופעות הללו".

חשוב לציין, כי מכירת אלכוהול במסעדות, מועדונים, בארים וכדומה לא תוגבל. ההגבלה תקפה לחנויות לממכר מזון בלבד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה