המתורגמנית התקשתה - הנאשם שוחרר



שופטת בימ"ש השלום בראשון לציון החליטה לשחרר פועל סיני שהואשם בתקיפת חברו.

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, שרית זמיר, שחררה אתמול (רביעי) פועל סיני שהואשם בתקיפת חברו וניסיון לדקור אותו, לאחר שהתברר כי המתורגמנית שהוזמנה על ידי המשטרה לתרגם את חקירתו של העובד, מבינה סינית, אבל לא כל כך מבינה עברית. השופטת ציינה בהחלטתה כי "בדיון שבפניי התייצבה המתורגמנית אשר שימשה את המשטרה לצורך ניהול החקירה ותרגומה, ואף אני התרשמתי מקושי ממשי של המתורגמנית, וכי אינה בקיאה דיה בשפה העברית".

המקרה המדובר החל לפני כשבועיים באתר קרוואנים בראשון לציון. בין הנאשם, וונג יאן דונג, לבין חברו התפתח ויכוח שהידרדר לכדי אירוע אלים. במהלך האירוע נחתך החבר בידו. כאשר המשטרה נקראה להתערב בעניין, הבינו חוקרי תחנת משטרת ראשון לציון כי עליהם להזמין מתורגמנית לסינית. הם אכן עשו זאת, ובסיום החקירה שתורגמה כולה כבר היתה בידיהם "הודאה" של הנאשם.

בעקבות חקירת המתורגמת הוגש כתב אישום נגד הפועל, בו נטען כי יאן דונג השליך לעבר חברו צלחות, פצע אותו, ניסה לדקור אותו באמצעות סכין ואיים עליו. בבקשה למעצרו עד תום ההליכים הוסיפה התובעת, עו"ד מיכל בן דוד, כי יש להאריך את מעצרו עד תום ההליכים מאחר שקיים חשש כי יימלט מהארץ.

במהלך הדיון בבית המשפט שהתקיים אתמול, טען סניגורו של הנאשם, עו"ד נחמי פיינבלט, דובר סינית בעצמו, כי חלו טעויות מהותיות בתרגום חקירתו של הנאשם, מאחר שהמתורגמנית לא תרגמה נכון את דבריו של הנאשם, כמו גם את דברי החוקרים. "הראיות בתיק כולן מבוססות על תרגום לקוי שנעשה באמצעות מתורגמנית אשר למרבה הצער ומבלי להטיל בה דופי אינה מצויה כלל בשפה העברית", אמר פיינבלט. עו"ד פיינבלט אף שאל את המתורגמנית שנכחה באולם האם הלקוח שלו רצח את ארלוזרוב והיא ענתה שכן כדי לרצות את בית המשפט.

עו"ד מורן גילסטרון שייצגה את התביעה בדיון אמרה כי התביעה אינה מתכחשת לכך שחלו בעיות בתרגום החקירה והשופטת זמיר החליטה לשחרר את החשוד. "ככל שראיות מצויות בידי המבקשת, אין המדובר בראיות בעוצמה המצדיקה מעצר המשיב מאחורי סורג ובריח, וזאת נוכח הכשלים שנפלו בחקירת המשטרה", קבעה השופטת זמיר.

קרדיט: איילה חננאל, מערכת וואלה!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה