הבנק הבינלאומי קנה 20 דונם בראשון לציון



בכוונת הבינלאומי להקים במקום (סמוך לסניף איקאה) מרכז ייעודי לחברת המחשוב של הבנק.

הבנק הבינלאומי קנה מחברת גזית גלוב  ישראל 20 דונם קרקע במתחם מעוין שורק בראשון לציון, שנמצא סמוך לסניף איקאה החדש בעיר, וזאת בסכום שמוערך בין 35-40 מיליון שקל. בכוונת הבינלאומי להקים במקום מרכז ייעודי של יותר מ-10,000 מ"ר לחברת מתף, חברת המחשוב של הבנק.

מדובר בחלק משטח בייעוד לתעשייה בן 38 דונם, אותו רכשה חברת גזית גלוב במארס 2006 במסגרת מכרז של מינהל מקרקעי ישראל, מתוך כוונה להקים במתחם מרכז מסחרי סמוך לאיקאה. החברה, שציפתה לקבלת אישורים מהירים להקמת המרכז המסחרי, שילמה 72 מיליון שקל למינהל על השטח, לא כולל מע"מ והוצאות פיתוח.

התוכניות של המקום התעכבו, בין היתר בגלל המאבקים המשפטיים שהתנהלו בעניין איקאה, ובמאי 2009 אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז תוכנית מצומצמת לפיה השימוש המסחרי היחידי במתחם יהיה בהיקף 24 אלף מ"ר בלבד אותו תתפוס אך ורק איקאה.

כתוצאה מכך גזית גלוב נותרה עם הקרקע שייעודה תעשייה, עליה היא אינה יכולה לבנות מבנה מסחרי, ומאז היא מחפשת רוכשים לקרקע. כעת, לאחר המכירה לבינלאומי, נותרה בידי גזית גלוב מחצית מהקרקע, בת כ-20 דונם נוספים, אשר גם לה היא מחפשת רוכשים. ההערכה היא כי הבנק יוכל לשנות את ייעוד הקרקע ביתר קלות למשרדים, לעומת כוונתה המקורית של גזית גלוב שניסתה, כאמור, להסב אותה למסחר. עיריית ראשון לציון אישרה באחרונה כי תאפשר הקמת משרדים במתחם.

הבנק הבינלאומי מחפש מזה זמן אתר חדש ל מרכז המחשוב של חברת מתף, שנמצא כיום במבנה מיושן בדרום תל אביב. מרכז המחשוב מעניק שירותים לחמישה בנקים בהם הבנק בינלאומי, בנק מסד, בנק אוצר החייל, יובנק ובנק פאג"י (פועלי אגודת ישראל).
 
קרדיט: שלומית צור   TheMarker


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה