ראש העיר נפגש עם מועצת ההורים בנושא התיכונים



דב צור: "השינוי המבני חיוני להצלחת מערכת החינוך בעיר ולקידום הישגיה"

ראש העיר נפגש עם מועצת ההורים בשבוע שעבר והציג בפניהם את תכנית החינוך הכוללת שינוי מבני במערכת החינוך העל-יסודית בעיר, שעיקרו שילוב חטיבות הביניים העצמאיות יחד עם בתי הספר התיכוניים ויצירת בתי ספר שש-שנתיים (א'-ו', ז'-יב'). ראש העיר הסביר בפתח המפגש, שארך למעלה מארבע שעות, כי המהלך יצא לדרך , . עוד אמר צור כי המעבר למבנה שש-שנתי הוא פרי מחשבה עמוקה, ולא החלטה פזיזה של איש, ואף הדגיש כי נציגי ועדי ההורים היו שותפים לתהליך החשיבה ושיתוף הציבור אשר נעשה בעיר במהלך חודשים ארוכים.

צור הוסיף כי לטעמו אין עוררין על כך שהישגי מערכת החינוך בעיר אינם משביעי רצון, כי מבנה מערכת החינוך כיום אינו נותן מענה מיטבי לצרכי העיר וכי יש צורך בשינוי.

ראש העיר התייחס לחששות ההורים מפני המעבר לבית ספר שש-שנתי ואמר, "מוסכם על כולם כי אחת מבעיות היסוד של החינוך הינה המעברים מבית ספר לבית ספר והיעדר רצף. הפיתרון המוצע חוסך מעבר אחד על כל צרותיו. התלמידים יעברו לחטיבת ביניים, המשולבת בבית ספר שש-שנתי, וכבר בכיתה ז' יוכלו להשתלב בביה"ס בו ילמדו עד סיום לימודיהם".

מדברי דב צור בקמפיין הבחירות בנושא החינוך בעיר:

עוד הדגיש צור כי יתאפשר מעבר לבית ספר אחר בסוף כיתה ט' לאלו שיחפצו ללמוד במגמות ייחודיות. "כך", הסביר, "נמנע מהתלמידים מעבר מיותר, המביא עימו משבר חברתי ולימודי, היכרות עם דמויות חדשות, עם חברים חדשים ועם סגנון למידה חדש. כמו כן, תנוצל מחצית השנה האחרונה של כיתה ט' ,שמבוזבזת כיום בחלק מחטיבות הביניים על הכנות לסיום הלימודים בחטיבה, לצורך לימודים אינטנסיביים".

עו"ד ליאל אבן-זהר, מחזיקת תיק החינוך במועצת העיר, הוסיפה כי בכוונת העירייה להרחיב את הבחירה הניתנת היום לילדי העיר, כך שבאופן הדרגתי במהלך השנים הקרובות תאפשר השיטה החדשה בחירה משמעותית יותר בין בתי ספר במעבר לחטיבה השש שנתית העליונה.

דב צור: "התלמידים יעברו לחטיבת ביניים, המשולבת בבית ספר שש-שנתי, וכבר בכיתה ז' יוכלו להשתלב בביה"ס בו ילמדו עד סיום לימודיהם". צילום- אבי קקון

במענה לדאגה המובעת על ידי חלק מההורים מפני השפעת הבוגרים על הצעירים, אמר ראש העיר כי העירייה תפעל על מנת שהתיכון השש-שנתי יופעל במתכונת של "בתים" דו שכבתיים דהיינו ז-ח, ט-י ו-יא-יב, או ז-ח ו- ט-יב. ראש העיר הוסיף והדגיש כי גם היום רוב מתחמי חטיבות הביניים בעיר נמצאים באותה חצר עם בתי הספר התיכוניים, בלא שנוצרו בעיות מיוחדות בין הגילאים הצעירים והבוגרים במתחמים אלו, כך שבפועל המעבר ל"שש שנתי" לא מהווה שינוי דרמטי ברוב המתחמים המתוכננים.

עו"ד ליאל אבן-זהר, מחזיקת תיק החינוך, הוסיפה כי הכוונה היא להבטיח כי ה"בית" לתלמידי שכבות ז'-ח', יופרד פיזית או באמצעות לוחות זמנים (מועדי הפסקות נפרדים) מהבית או הבתים של החטיבה העליונה (ט-יב). כתוצאה מכך תובטח הפרדה בין השכבות הצעירות לבוגרות יותר, יחד עם שמירת הייחודיות והמוגנות החברתית והענקת תחושת ביטחון ושייכות לתלמידים הצעירים.

דב צור הוסיף ואמר כי צוות ההוראה בראשות מנהל בית הספר השש-שנתי ילווה כל תלמיד מיום כניסתו לבית הספר, בכיתה ז', עד לקבלת תעודת בגרות מלאה בכיתה י"ב, תוך מתן דגש על הצלחה אישית ומיצוי הכישורים של כל תלמיד ותלמיד. לראשונה, מנהל בית הספר יהיה אחראי באופן מלא להצלחת התלמיד ולהכשרתו לקראת שנות התיכון, לעומת המצב כיום בו האחריות לרמת התלמידים "מגולגלת" מהתיכון לחטיבת הביניים ומחטיבת הביניים לבית הספר היסודי וכן הלאה.

דב צור "למעלה משני שליש מבתי הספר התיכונים בארץ הינם שש שנתיים. צילום: אבי קקון.

צור הוסיף ואמר להורים, "בשנה האחרונה הוספנו השקעה עירונית  בת כ-19 מיליון ₪ במערכת החינוך מעבר לתקציב שהיה ב-2008. הוספנו שעות הוראה, אמצעים לימודיים, תמיכה לתלמידים ותשומת לב ניהולית בהיקף חסר תקדים. יחד עם זאת, הבנו כי  לא ניתן להסתפק רק בזה, וכי שינוי מבני הוא חיוני להצלחת מערכת החינוך בעיר ולקידום הישגיה".

על חששם של ההורים מפני השינוי, השיב צור, כי השיטה המוצעת אינה ניסוי. "למעלה משני שליש מבתי הספר התיכונים בארץ הינם שש שנתיים. מבדיקות שערכנו עם ערים כמו חולון ואשדוד שעברו לשש-שנתי בעבר מצאנו שהשינוי בם הניב תוצאות טובות והינו לשביעות רצון של קברניטי העיר". 

צור הדגיש ואמר להורים, "אנו רואים בכם ההורים שותפים לתהליך ולעשייה, שתבטיח את החינוך הטוב ביותר לילדינו".

ההורים זכו גם לשמוע את יתרונות המבנה השש-שנתי מפיו של מנהל בית ספר שש-שנתי מחיפה, שהסביר כי בית ספרו עומד על כ-90% זכאות לבגרות, וזאת, בין היתר, הודות למערכת המלווה את התלמיד החל מכיתה ז' ועד לכיתה י"ב, ואינה מאפשרת לתלמידים "ליפול בין הכיסאות".

ראש מינהל החינוך, אריאלה ישראלי, הוסיפה ואמרה, "במקביל לשילוב חטיבות הביניים בתיכונים, אנו פועלים להקים בתי ספר מאוזנים מספרית ולימודית, וציינה כי גודל שכבה יוגבל להיקף של כ- 200-220 תלמידים". עוד הוסיפה אריאלי, כי בכל בית ספר שש-שנתי יהיו מגמות ליבה ובכל בית ספר תהיה מגמה ייחודית לבית הספר, שתהיה פתוחה לכל תלמידי העיר (מגמה כלל-אזורית). בנוסף, יוקמו מסגרות שיסייעו לילדים מתקשים החל מגילאי בית הספר היסודי וייפתחו מרכזים עירוניים המכוונים לתקופות המעברים, לצורך השלמת פערים לימודיים.

מערכת Rishon4U מזמינה אותך להוסיף את תגובתך >>


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה