"רצחו לנו חתול מול העיניים"



מצלמות אבטחה בבית עסק בראשון-לציון תיעדו בחודש שעבר אדם שבעט בחתול צעיר ושיסה בו את כלבו.

מצלמות אבטחה בבית עסק בראשון-לציון תיעדו בחודש שעבר אדם שבעט בחתול צעיר ושיסה בו את כלבו, עד שהחתול מת מפצעיו. מבצע מעקב של ארגון "P.T.R.O.A" למען בע"ח, הוביל למעצרו של החשוד שנשלח למעצר בית. בימים הקרובים תגיש המשטרה נגדו כתב אישום בגין התעללות. "הוא צפה בכלב הורג אותו ופיצח גרעינים", מספר בעל העסק ארז ארליכמן

אדם בן 50 שתועד במצלמות אבטחה כשהוא בועט בחתול רחוב צעיר ומשסה בו את כלבו, נעצר אתמול (ג') על ידי משטרת ראשון לציון. בזכות מבצע מעקב אחרי החשוד שנערך על ידי ארגון "P.T.R.O.A" הפועל למען בע"ח, שהתלונן כנגד החשוד במשטרה,  הובא היום החשוד להארכת מעצר בבית משפט השלום בעיר. במשטרה מציינים כי הוא שוחרר למעצר בית למשך חמישה ימים, במהלכו יוגש נגדו כתב אישום בגין התעללות בבעל חיים.
 
תחילת הפרשה הקשה בחודש שעבר. ג'ימי, חתול שחור וצעיר, אומץ על ידי בעלי עסק באזור התעשייה בראשון-לציון. "הוא הגיע אלינו לראשונה במצב קשה. סבל מחירשות. טיפלנו ושיקמנו אותו. הוא התחבר לעובדים בעסק ועל בעלי חנויות ברחוב", מספר אבי (השם האמיתי שמור במערכת), בעל המקום.
 
בסרטון נצפה בתחילה החתול שטייל לו בסמוך לעסק. מספר שניות לאחר מכן, הגיע החשוד עם כלבו. השניים החלו לרדוף אחרי החתול שברח לאחד השיחים הסמוכים בכדי למצוא מקום מפלט, אך ללא הצלחה. על פי הסרטון, הוא ספג מספר בעיטות ולאחר מכן, הכלב תקף אותו במשך דקות ארוכות, עד שגרר את הפגר בסמוך למדרכה והשניים נעלמו מהמקום.
 
כשהגיע אבי בשעת בוקר מוקדמת לעסק, הוא נחרד לגלות את ג'ימי ללא רוח חיים בסמוך לכניסה. "מיד בדקתי את הסרטונים ממצלמות האבטחה ופשוט ראיתי רצח בשידור חי. מה שהדהים והרגיז אותי במיוחד הוא שהכלב לא רצה להרוג את החתול, הם יכלו אפילו לשחק יחד, הבעלים פשוט דירבן אותו לעשות זאת", הוא אומר. "הוא בעט בחתול מספר פעמים ופיצח גרעינים בזמן שהכלב הרג את ג'ימי, כאילו שזה משחק כדורגל. האדישות הזאת לחיי חתול פשוט מקוממת אותי".
 
מבצע מעקב לאיתור החשוד בהתעללות

מנהלי העסק החליטו שלא לעבור על הנושא בשתיקה. הם יצרו קשר עם ארגון "P.T.R.O.A - לשמירה על זכויות בעלי חיים" ודיווחו על התקרית. לאחר שמתנדבי הארגון, מרביתם בעלי רקע ביחידות קרביות, צפו בסרטונים, הם החלו להפעיל מערך מודיעין ותצפיות באזור כדי לעלות על עקבותיו של החשוד. "מה שהנחה אותנו הוא לאסוף ראיות משפטיות כדי שהמשטרה ובית המשפט יוכלו למצות את הדין עם המתעלל", מספר יורם (השם המלא שמור במערכת), מתנדב בארגון.
 
לדברי הפעילים, הם שלחו את פגר החתול לנתיחה לאחר המוות, בה התברר כי אכן סיבת המוות מקורה בנשיכת הכלב ופציעות פנימיות נוספות שנגרמו לו לכאורה מהמכות. "החתול נפצע וגסס בייסורים קשים במשך כשמונה דקות עד שמת", מציין יורם. "הבעלים לא היו חסרי אונים מול כלב שהחליט לתקוף חתול, אלא רק עודדו את המעשה".
 
במבצע שכלל תצפיות ומעקבים, גילו הפעילים כי החשוד מטייל עם כלבו באזור ואף נצפה מנסה לתפוס חתול נוסף ולשסות בו את כלבו. "הוא החל להשליך לעברו אבנים, אך החתול הצליח להימלט ואנו נוטים להאמין כי יש כאן דפוס חוזר של חיפוש קורבנות לכלב", מוסיף יורם.
 
המשטרה: יוגש נגדו כתב אישום בימים הקרובים

לאחר שהיו בידי אנשי הארגון עדויות, מסמכים וצילומים, הם הגישו תלונה במשטרת ראשון-לציון. לדבריהם, המשטרה שיתפה פעולה במהירות בזכות עבודת התחקיר העצמאית. ביום שלישי נעצר החשוד בהתעללות והיום (ד') הובא לדיון להארכת מעצר בבית המשפט השלום בעיר.
 
"בעקבות הממצאים ותלונה שהוגשה בתחנה בגין התעללות בבעל חיים, עובד השמירה נעצר ונחקר. החשוד נצפה בועט בגור החתולים לעבר הכלב, ומסמן לחיה בתנועות יד להתנפל עליו. הוא בעט בגור ברגלו", אמרה ל-ynet רפ"ק מירב מולדובן, ראש משרד החקירות והמודיעין במשטרת ראשון-לציון.
 
"לאחר שזומן לחקירה בתחנה, החשוד צפה בסרטון ואישר כי הוא זה שמופיע בצילומים, אך לא הגיב על מעשיו. היום בהוראת בית המשפט הוא שוחרר למעצר בית למשך חמישה ימים, במהלכם בכוונתנו להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירת התעללות בבעל-חיים".
 
למרות מעצרו של החשוד, בעלי העסק מסרבים להשלים עם מותו של החתול. "זה גרם לכל העובדים אצלנו וברחוב לעצב והלם רב. ג'ימי נגע לכולנו בלב ונתגעגע לימים בהם הוא בא לשחק איתנו במשרדים. אנו מקווים שבית המשפט יגזור על המתעלל את העונש שמגיע לו".

קרדיט: Ynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה