הורים יפגינו נגד הרפורמה בחינוך



לוזמן ופיטרו: "הרפורמה יצאה לדרך בלי הידברות אמיתית עם ההורים.

חברי ועד ההורים העירוני, לוזמן ופיטרו: "הרפורמה יצאה לדרך בלי הידברות אמיתית עם ההורים. צור מעולם לא הסביר לנו את הרציונל של התוכנית. הרגשנו שאין עם מי לעבוד". העירייה: "אנו רואים בהורים שותפים לתהליך ולעשייה"

מעבירים הילוך במאבק: חברים בוועד ההורים העירוני מחריפים את מאבקם ברפורמה במערכת החינוך. בשבוע שעבר ביקשו נציגיהם מהמשטרה לקבל היתר לקיים הפגנה כנגד התוכנית של ראש עיריית ראשל"צ דב צור. "אנו מבקשים לדחות את תוכניתו של צור לפחות בשנה, משום שעל חינוך ילדינו מחליטים גם אנו, ההורים", אמרו השבוע מארגני ההפגנה, חברי הוועד אבי לוזמן ואבי פיטרו.

המארגנים מציינים כי ההפגנה איננה יוזמה של ועד ההורים העירוני מכיוון שהוועד נמצא כעת בתקופת בחירות, שהתקיימו בשבוע שעבר. "אין מי שייקח את המאבק צעד קדימה, לכן החלטנו להתחיל במאבק באופן עצמאי".

לוזמן ופיטרו מתרעמים על כך שראש העירייה החל לבצע את הרפורמה ללא הליך הידברות אמיתי עם נציגי ההורים: "ישבנו איתם בהליך, אך הם סימנו קודם את המטרה. לא היתה שותפות. אם צור היה מסביר לנו קודם את הרציונל של התוכנית, אולי אפשר היה לעבוד ביחד. יצאנו משם בתחושה שאנחנו רוצים לדבר איתו ושהוא לא מעוניין. אין עם מי לעבוד".

לדבריהם, מבדיקת נתוני משרד החינוך התברר להם כי ייתכן ששינויים במערכת החינוך, שאינם כוללים מעבר לתוכנית שש שנתית, יעלו את ממוצע הבגרות בקרב תלמידי העיר. "לפי נתוני משרד החינוך, רוב הניגשים לבגרויות אינם זכאים לתעודה בגלל מקצוע אחד שחסר להם — מתמטיקה. המסקנה היא שהשקעה במקצוע זה בלבד היא בעלת סיכוי רב להעלות את שיעור הזכאים לבגרות בארץ וגם בראשל"צ. הפתרון הרבה יותר פשוט מהשינוי הגדול שמתכננת העירייה".

חברי הוועד מדגישים כי אין קסמים בחינוך והתהליך הוא ארוך ומייגע. "אנחנו לא נגד צור, אבל הוא לא נותן לנו לעזור לו", הם מוסיפים. על הטענות שנשמעו לאחרונה בעיר כי נציגי ההורים פועלים ממניעים פוליטיים אומרים לוזמן ופיטרו כי ראש העירייה הוא זה שהכניס את הפוליטיקה לוועד ההורים. "מערכת הבחירות נצבעה בפוליטיקה. מתמודדים בבחירות שנערכו השבוע הוזמנו ללשכתו של צור", הוסיפו נציגי הוועד. עם זאת, לדבריהם, אין מניעה שלאדם תהיה דעה פוליטית, כל עוד הוא מייצג את הכלל.

יו"ר מועצת ההורים, מיקי אלון, הגיב על דבריהם של נציגי הוועד, שצור לא הקשיב לטענותיהם: "אני חושב שהיה מפגש מצוין, למרות שראש העירייה לא היה חייב לקיימו. פיטרו ולוזמן התווכחו עם צור, אבל לומר שהוא לא הקשיב להם זה לא נכון. הוא נתן לאנשים להביע את דעתם".

מצידו של ראש העירייה דווקא רואים הצלחה במפגש. צור אמר כי לטעמו אין עוררין על כך שהישגי מערכת החינוך בעיר אינם משביעי רצון, וכי מבנה מערכת החינוך כיום אינו נותן מענה מיטבי לצרכי העיר ולכן יש צורך בשינוי.

ראש העירייה התייחס לחששות ההורים מפני המעבר לבית ספר שש-שנתי ואמר: "מוסכם על כולם כי אחת מבעיות היסוד של החינוך הינה המעברים מבית ספר לבית ספר והיעדר רצף. הפיתרון המוצע חוסך מעבר אחד על כל צרותיו. התלמידים יעברו לחטיבת ביניים, המשולבת בבית ספר שש-שנתי, וכבר בכיתה ז' יוכלו להשתלב בביה"ס שבו ילמדו עד סיום לימודיהם".

על חששם של ההורים מפני השינוי, השיב צור כי השיטה המוצעת אינה ניסוי. "למעלה משני שלישים מבתי הספר התיכוניים בארץ הם שש שנתיים. מבדיקות שערכנו עם ערים כמו חולון ואשדוד שעברו לשש-שנתי בעבר, מצאנו שהשינוי שם הניב תוצאות טובות והינו לשביעות רצון של קברניטי העיר".

מהעירייה נמסר עוד כי "אנו רואים בהורים שותפים לתהליך ולעשייה, שתבטיח את החינוך הטוב ביותר לילדינו. המעבר למבנה שש-שנתי הוא פרי מחשבה עמוקה, ולא החלטה פזיזה של איש, ונציגי ועדי ההורים ובראשם אבי לוזמן, היו שותפים לתהליך החשיבה ושיתוף הציבור שנעשה בעיר במהלך חודשים ארוכים. ברור לנו כי הרוחות בוועד ההורים סוערות על רקע הבחירות שהיו השבוע ועל כן יש לשים את דבריהם של לוזמן ופיטרו בהקשר הראוי".

קרדיט: חזי דרקסלר  Mynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה