איקאה ראשל"צ - הפתיחה היום



איקאה פותחת היום (שלישי, 9/3/10 ) את הסניף השני בראשון לציון בהשקעה של 400 מיליון שקל

איקאה פותחת היום (שלישי, 9/3/10 ) את הסניף השני בראשון לציון בהשקעה של 400 מיליון שקל. שני סניפי הרשת צפויים לגלגל כמיליארד שקל בשנה. ומנהלי הרשת בטוחים שכעת כל המוצרים בקטלוג יהיו זמינים במלאי.

אחרי כמעט עשור בישראל, הופכת איקאה לרשת בעלת שני סניפים הנערכת לפתיחת הסניף ה?.3-? בעיכוב של שנתיים וחצי פותחת איקאה את החנות השנייה בישראל, הממוקמת בראשון לציון, בהשקעה של 400 מיליון שקל.

"אין, לא היה ולא יהיה בישראל מותג בעל השפעה כמו איקאה", מצהירים באיקאה. שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, מעריך כי בשנת 2010 היקף המבקרים בחנות בראשון לציון יהיה כשני מיליון איש, והפדיון יעמוד על כ?310-? מיליון שקל.

המהפך שחוללה איקאה באזור התעשייה בנתניה, שהפך למרכז מסחרי שוקק, מעורר בעיריית ראשון לציון תקוות רבות. כיום איקאה נערכת להשקת חנות נוספת באזור חיפה עד שנת ?.2012?

החנות, שנפתחת היום, היא הגדולה במזרח התיכון. החנות משתרעת על 36 אלף מ"ר, ומציבה בפני הלקוח מסלול הליכה של כ-2 ק"מ. בנוסף, היא תכלול 46 חדרי תצוגה הממחישים עיצוב חדרים ובתים המותאמים לסיטואציות חיים מגוונות. לרשות המבקרים יעמדו כ-1,400 מקומות חניה, 7 מעליות, 3 דרגנועים, עגלות וכן קלנועיות וכיסאות גלגלים לקהל בעל מוגבלויות.

בתוך החנות ממוקמת המסעדה הגדולה ביותר בישראל המציעה 500 מקומות ישיבה ומסעידה כ?2,900-? סועדים ביום. כחלק מאזרוחה של איקאה בישראל, יוקם בתוך החנות דוכן פלאפל אשר יציע מנת פלאפל ב?5-? שקלים בלבד. הרשת מחזקת את פנייתה למגזר החרדי ולצד המסעדה הכשרה למהדרין בחנות, תעלה קמפיין רדיו ייחודי למגזר.

בילוי לכל המשפחה

כדי להגביר את הנגישות לחנות ולהקל על הלקוחות, תמוקם תחנת עצירה של קו אוטובוס ?,12? שייחנך מספר ימים לפני הפתיחה. מסלול הנסיעה של האוטובוס יהיה מהתחנה המרכזית בראשון לציון לחנות. במקביל לחניכת קו האוטובוס, יופעל קו מוניות שירות מתחנת הרכבת בעיר ישירות למתחם מעוין שורק. בנוסף, בכניסה לחנות תמוקם נקודה של תחנת מוניות, עימה יסוכמו תעריפי נסיעה קבועים ליישובים ברדיוס של ?40-30? ק"מ.

כרשת, צופה איקאה כי תוכל להתגבר על מה שנחשב לעקב אכילס שלה - זמינות המוצרים. להערכת הרשת, בהפעלת שתי חנויות תוכל לנהל מלאי מוצרים גדול יותר. החזקת מלאי גדול יותר יאפשר זמינות גבוהה יותר למוצרים ובכך, המשך מדיניות הוזלת מחירים. עד היום ביקרו באיקאה יותר מ?20-? מיליון איש, ועל פי נתוני החברה שיעור המודעות למותג בישראל הוא ?.97%?

"למרות שפעלנו עם חנות אחת בלבד, איקאה הצליחה להניע ישראלים רבים לאמץ את מודל השירות הייחודי שלה" ציין גבאי. "מודל שירות זה מבוסס על קנייה עצמאית יותר המאפשרת מחירים נוחים יותר וקבלת הרהיטים ברגע הקנייה", הוא מסביר.

בדומה לחנות בנתניה, גם החנות בראשון לציון מתחשבת במשפחות עם ילדים ותינוקות. למשפחות אלו מוצעים מגוון שירותים, כגון ממלכת ילדים בגודל 160 מ"ר שיכולה לארח 36 ילדים בו זמנית, וכן בית קולנוע ושני חדרי הנקה. לדברי גבאי, "אחת המטרות המרכזיות של איקאה היא לספק בילוי לכל המשפחה ולכן החנויות מתוכננות כך שהורים וילדים יכולים לשהות בחנות זמן רב ולקבל מענה לכל צורכיהם". 

איקאה ירוקה

במסגרת ההתגייסות למען איכות הסביבה, צפויה איקאה לחדול ממכירת שקיות פלסטיק ונורות ליבון בשתי החנויות. בחנות בראשון לציון הותקנה מערכת לשימוש במים אפורים, ובעתיד תותקן על גג החנות מערכת לייצור אנרגיה עצמית.

אחת המחלקות הבולטות בחנות תהיה מחלקת המטבחים. הרשת צופה כי קטגוריית המטבחים תהווה בשנה הקרובה מנוע צמיחה חשוב עבור איקאה, וכי נתח השוק שלה בתחום זה יגדל מ?8%-? ל?.11%-?

עוד צופה איקאה לגידול של ?20%? במכירות המחלקה העסקית. גידול זה נובע מהגידול במספר לקוחות המחלקה, עם הצטרפות בתי עסק קטנים ובינוניים מאזור המרכז והדרום.

קרדיט: נורית קדוש NRG


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה