15 אלף איש בפתיחת חנות איקאה



עשרות האנשים שצבאו על הדלתות שיכנעו את העובדים להקדים את הפתיחה בחצי שעה.

כ-15 אלף איש ביקרו אתמול בסניף החדש של איקאה בראשון לציון, עם פתיחתו, כך מסר ל-TheMarker שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל. המספרים היכו את התחזיות שצפו 12-14 אלף מבקרים ביום הראשון, לעומת 40 אלף שהגיעו לפתיחת הסניף הראשון של איקאה בישראל בנתניה ב-2001.

סניף איקאה החדש בראשון לציון היה אמור להיפתח אתמול ב‑10:00 בבוקר, אך עשרות האנשים שצבאו על הדלתות שיכנעו את העובדים להקדים את הפתיחה בחצי שעה. עם זאת, למרות הלחץ הקל בכניסה, בשעות הבוקר והצהריים לא ניכר עומס במסדרונות החנות, ככל הנראה משום שהיה מדובר ביום עבודה.

ב-3 באפריל 2001, מועד פתיחת הסניף הראשון של איקאה בישראל יצרו 40 אלף איש פקקי תנועה ארוכים, כשמיהרו לחזות בפלא השוודי החדש. זמן ההמתנה הממוצע בקופה היה אז 45 דקות, והפדיון ביום הראשון התקרב ל-4 מיליון שקל. "אנחנו מאוד מרוצים מההיענות", אמר שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל. "נכון שזה לא כמו שהיה בנתניה, אבל זה היה ידוע מראש. הבלגן האמיתי יגיע בהמשך".

בשעות הבוקר אתמול נראו מאות העובדים, שלרגל הפתיחה תוגברו בעובדים מהסניף הוותיק, קצת חסרי תעסוקה. ב‑12 בצהרים דיווחה החברה על 3,500 מבקרים וכעבור שעתיים וחצי כבר דובר על 7,000. אחר הצהרים דיווחה החברה על 10 אלפים מבקרים. עם זאת, עד כה, סירבה למסור את הפידיון ליום הראשון. הלקוחות, דווקא שמחו על היעדר העומס ומיהרו לבחון את הספות ולמשש את מוצרי הטקסטיל. התלהבות מיוחדת נרשמה בחדר המוצרים המוזלים (עד 9 שקלים), שאינו קיים בסניף בנתניה.

את היום החגיגי פתחה איקאה בארוחת בוקר למוזמנים, בסגנון שוודי: צנימים, סלמון, חרדל, חמאה וריבה. במהלך הארוחה נאם בעלי איקאה ישראל, מתיו ברונפמן ואמר: "אני חוגג את השלמתן של ארבע שנות עבודה קשה, ושל מאבק וניצחון משפטי לשינוי הרגולציות. אנו חוגגים את הניצחון של החזון ושל ההחלטיות. את השקעתי הראשונה בישראל ביצעתי לפני שבע שנים, דווקא כשברקע האינתיפאדה וכלכלה מדשדשת. עשיתי זאת, משום שמדינת ישראל היא מקום שיש להשקיע בו, מקום המשלב בין עוצמה של חשיבה ושכל לבין רצון עז להצליח".

בכירים רבים הגיעו לתמוך בברונפמן ביום חגו: שותפו בשופרסל שולם פישר, שהגיע עם משפחתו ומלווים רבים מהמגזר החרדי; מנכ"ל שופרסל, אפי רונזנויז; סמנכ"ל השיווק והסחר של שופרסל, אלי גידור; יו"ר איקאה, ישראל רון הדסי; ראש העיר ראשון לציון, דב צור; שגרירת שוודיה בישראל, אליזבט בורסין-בונייר; ח"כ אנסטסיה מיכאלי, נוחי דנקנר, ראש עיריית ראשון לציון לשעבר מאיר ניצן ויצחק ודורי מנור, אלי יונס, ציון קינן, הרב פרוש. לאחר הנאומים עברו המוזמנים לטקס "ניסור העץ" -­ התחליף של איקאה  לגזירת סרט אדום.

לאחר שהדלתות נפתחו התיישבו הבכירים להשביע את רעבונם בכריכים ו-וויסקי. אל המנכ"ל גבאי, שניסה ליהנות מארוחת הבוקר, ניגשו קונים חמושים בתלונות: "אנחנו כועסים שלא פתחתם עדיין בירושלים" ו"למה העובדים בוצעים את הלחם בידיים".

ראש עריית ראשון לציון,  דב צור, שהיה בין המתנגדים ליוזמת איקאה לפתוח במקום מרכז מסחרי בגודל 30,000 מ"ר, אמר כי "אין ספק שהחנות משדרגת את ראשון לציון, ותורמת למסר שהעיר טובה לא רק למגורים אלא גם לעשיית עסקים. לגבי הוויכוח שהיה ­ לא התנגדתי להקמת איקאה, אלא להקמת המרכז המסחרי שהיה פוגע בעסקים. יכול להיות שהם כועסים עלי, אבל הם מבינים את הנימוקים".

קרדיט: עדי דברת-מזריץ  TheMarker

מערכת Rishon4U מזמינה אותך להוסיף את תגובתך >>


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה