סבסוד הלוואות לשיפוץ חזיתות בתים



עיריית ראשון לציון ובנק הפועלים יוצאים בפרויקט משותף

פרויקט שיפוץ חזיתות הבתים בראשון לציון יוצא לדרך, בהיקף כספי ותנאי הלוואה שלא נראו עד היום. העירייה הקימה קרן הלוואות למשפצים יחד עם בנק הפועלים בהיקף של 200 מיליון ₪. לתושבים תתאפשר פריסה של ההלוואה ל-10 עד 15 שנה, ללא ריבית וללא הצמדה.

ביום חמישי האחרון התקיים טקס החתימה בין העירייה לבנק הפועלים. ראש העיר, דב צור: "אנו נחושים לשפר את חזות פני העיר. שיפוץ הבניין המשותף יהפוך להזדמנות כלכלית שתשפר את חזות הבית ותעלה את ערכו".
 
מתחילים בפרויקט שיפוץ חזיתות הבתים. ביום חמישי האחרון (11.3.2010) התקיים טקס חגיגי לחתימת החוזה בין עיריית ראשון לציון לבנק הפועלים, במעמד ראש העיר דב צור, מ"מ ראש העיר, מוטי עג'מי העומד בראש הקרן למימון שיפוצי הבתים, ומנהל אזור הדרום בבנק הפועלים, ד"ר רון וקסלר. עוד נכחו מנכ"ל העירייה פרנקו גונן, גזבר העירייה הרצל יוספיה, מנהל אגף תרבות הדיור בעירייה צבי ברקוביץ', מנהלת מחלקת המכירות של אזור הדרום בבנק הפועלים תמי שפנר, ומנהל סניף בנק הפועלים בראשון לציון, שמעון ברוך.

כזכור, במסגרת מדיניותו לחדש את פני העיר, שקד ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, על תכנית רחבת היקף לשיפוץ וחידוש של מבנים ישנים, במסגרתה אף יזם חוק עזר עירוני לפיו תוכל העירייה לחייב את התושבים לשפץ את חזית ביתם. משרד הפנים אף אישר לאחרונה את תכניתו של צור לסבסד הלוואות לכ-8,000 בעלי דירות לצורך שיפוץ חזיתות מאות בניינים בעיר, ולשלם מכספי העירייה את עלות הריבית על ההלוואות.

לשם כך ייצרה העירייה, בשיתוף עם בנק הפועלים, מערכת תומכת של העמדת הלוואות לטובת התושבים בראשון-לציון, בהיקף של 200 מיליון ש"ח ובתנאים חסרי תקדים, שתאפשר מתן הלוואה לכל בעל נכס שיבקש או יידרש לבצע שיפוץ חזית, בסכומים של עד 25,000 ₪ ליחידת דיור, ללא ריבית וללא הצמדה.

המטרה המשותפת: לאפשר לתושבים לפרוס את ההחזר אף לתקופות ארוכות יותר של עד 15 שנה, פעולה אשר תוזיל את ההחזר החודשי לכ-150 ₪ בלבד, סכום שיוכל להתאים גם לקבוצות האוכלוסייה החלשות יותר. כמו-כן נקבעה אפשרות למתן סיוע כספי לבעל בית המקיים את דרישת השיפוץ, בהתחשב בין היתר במקום הנכס, ובמצבו הכלכלי והאישי של בעל הבית. 

את עלות הריבית וההצמדה על ההלוואה תישא העירייה, כאשר השתתפות העירייה תוכל להגיע עד לסך של כ-50 מיליון ₪, אם תנוצל מלוא הקרן.

על פי החלטת משרד הפנים, העירייה לא תהיה מעורבת בניהול ההלוואות ולא תיקח על עצמה כל סיכון אשראי מרגע העמדת ההלוואות על ידי הגופים המממנים, למעט במקרים חריגים בהם העירייה תיאלץ להיכנס לנעלי הדיירים ולרשום הערת אזהרה כבטוחה להחזרת ההלוואה. גם מי שלא קיבל דרישה לשיפוץ ומעוניין לבצע שיפוץ בבניינו, רשאי לפנות לקרן לקבלת הלוואה, במידה והבניין עומד בקריטריונים.

בעירייה מאמינים כי ערך הדירות צפוי לעלות לאחר שיפוץ הבתים באחוזים ניכרים, כך שההשקעה, ללא ספק, תשתלם לתושבים לאחר-מכן.
 
ראש העיר, דב צור: "אנו נחושים לשפר את חזות פני העיר ולחזק שכונות ותיקות שנבנו לפני חמישים ושישים שנה. מצד אחד, נחייב את התושבים לשפץ, ומצד שני, אנו מבטיחים הלוואות נוחות מאוד וליווי צמוד שלנו לפרויקט. שיפוץ הבניין המשותף יהפוך להזדמנות כלכלית שתשפר את חזות הבית ותעלה את ערכו. המהלך הזה יעלה את שווי הנכסים, ובטווח הארוך ישתלם הן לבעלי הבתים והן לעיר כולה."

צור הוסיף כי "ברור לנו שהשיפוץ הוא מעמסה כלכלית, וחלק מהתושבים שמתגוררים בבניינים ישנים לא יכולים להרשות לעצמם את השיפוץ, לכן, עשינו מאמץ עילאי לאפשר תנאי הלוואה נוחים ככל האפשר. אני מברך את בנק הפועלים על הצטרפותם למהלך החשוב הזה, ובטוח כי שיתוף הפעולה בינינו יניב פרויקטים משותפים נוספים לטובת העיר ראשון לציון ותושביה".
 
מנהל אזור הדרום בבנק הפועלים, ד"ר רון וקסלר:"בנק הפועלים מברך על יוזמת ראש העיר שתתרום לרווחת תושבי העיר ושמח לקחת חלק בפעילות חשובה זו. במאמצים משותפים עם העירייה הגענו להסכם  ייחודי שיאפשר לתושבים לשדרג את איכות חייהם. אני שמח שיוזמה מבורכת זו תביא לשיפור ניכר בחזות העיר ואיכות חיי תושביה. בנק הפועלים מחוייב להמשיך ולקדם כל יוזמה בשיתוף פעולה עם הקהילה למען התושבים" .
 
לקבלת פרטים בנושא ההלוואות ניתן לפנות לאגף תרבות הדיור בעירייה, בטלפון 03-9547535.
 
מצ"ב תמונה: מימן לשמאל - שמעון ברוך, תמי שפנר, ד"ר רון וקסלר, דב צור ומוטי עג'מי.
 
צילום: עידן גרוס.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה