סיכום פעילות החברה לביטחון שנת 2009



החברה לביטחון סיכמה את שנת 2009 וסימנה מטרות לשנת 2010

החברה לביטחון סיכמה את שנת 2009 וסימנה מטרות לשנת 2010: ראשון לציון – עיר בטוחה ונקייה יותר החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי, סיכמה השבוע את שנת הפעילות 2009 וסימנה מטרות לשנת 2010. בכנס השתתפו ראש העירייה, דב צור, חבר המועצה, מחזיק תיק הביטחון וממלא מקום יו"ר הדירקטוריון של החברה, עו"ד סורין גנות, מנכ"ל העירייה, ראשי מינהלים, מנכ"לי החברות העירוניות, וכן כיבדו את האירוע נציגי המשטרה ובראשם מפקד מחוז מרכז, ניצב ניסים מור.

החברה לביטחון פועלת בכל רחבי העיר, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה. העיר מחולקת כיום לשמונה אזורים בהם נעות בכל שעות היום ניידות החברה ועובדי ופקחי החברה פועלים בשיתוף פעולה עם המוקד העירוני 106 ובתיאום מלא עם משטרת ראשל"צ.

מעבר לפעילות השוטפת של החברה, במהלך שנת 2009 שמה החברה דגש על מספר פרויקטים מיוחדים, ובראשם פרויקט חדשני וייחודי לפריסת כ- 1,000 מצלמות בכל רחבי העיר – "מבט ראשוני" - שאותו הטיל ראש העיר על החברה לביטחון להוביל במטרה להפוך את ראשון לציון לעיר בטוחה יותר. במהלך שנת 2009 החלה החברה בתהליך תכנון, וכבר עתה נבחרו 213 אתרים להצבת מצלמות ונבחר אזור לביצוע פיילוט, שיחל בסוף חודש יוני.

בנוסף, הרחיבה החברה את פעילותה בתחום צמצום האלימות. מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני, הסביר את הצעד: "בשליש האחרון של שנת 2009 התרחשו מספר אירועי אלימות חריגים בעיר, שהביאו את ראש העיר לזמן ישיבות מועצה מיוחדות בנושא ולהכין תכנית עירונית נרחבת לצמצום האלימות. במסגרת התכנית, הרחיבה החברה את פעילותה בתחום עבריינות הרחוב והוסיפה ארבעה פקחים לליווי חבורות רחוב, ארבעה פקחים שיעבדו בצוות נוער משותף עם משטרת ראשל"צ וארבעה פקחים, שמוצבים באופן קבוע בנקודות "חמות" - גן העיר והמדרחוב, רמת אליהו וגן הנחשול, קריית ראשון מרכז ואזור התעשייה הישן". בחברה לביטחון מדגישים כי שנת 2009 עמדה בסימן מעבר מ"תגובה" ל"מניעה" וקיום פעילות יזומה למניעת אירועים מבעוד מועד. אחד התחומים עליהם הושם דגש מיוחד הוא מכירת אלכוהול לקטינים והגברת הלחץ על פיצוציות.

כמו-כן, הוקם בחברה לביטחון מאגר לאיסוף מידע ומיקוד פעילות.בשנת 2009, לראשונה, נערכה החברה בהיערכות מוגברת למניעת רעש ו-ונדליזם בגנים הציבוריים ובמוסדות החינוך במהלך חופשת הקיץ וחופשת הפסח. העיר חולקה ל-30 מתחמים והופעלו 35 ניידות. במהלך התקופה נרשמו למעלה מ-800 דו"חות. בעקבות הפעילות בשנת 2009 נרשמה ירידה של כ-8% בתלונות תושבים בגין הקמת רעש למוקד העירוני לעומת שנת 2008 בתקופת הקיץ, וירידה של כ-40% בתלונות התושבים בחופשת הפסח. בעקבות הכרזת ראש העיר על שנת תש"ע כעל שנת ניקיון, הגבירה החברה ברבעון האחרון של השנה את האכיפה על השלכת פסולת וצואת כלבים. בנושא כלבים נרשמו 1,251 דו"חות.

בנושא פסולת נרשמו 823 דו"חות ובגין חריגות וניקיון עסקים נרשמו כ- 1,290 דו"חות.פרויקט מרכזי נוסף שהעסיק את החברה בשנה האחרונה היה החלטת ראש העיר להעניק חניה חינם לתושבי העיר בהצגת תו תושב/דייר. נחמני:  "אחת לחמש שנים נדרשת היערכות להנפקת תו תושב. השנה, הנושא קיבל משמעות מיוחדת בשל התמורה שהתו מעניק לתושב ועל כן לראשונה,  הופץ תו תושב בציון מס' הרכב, דבר שחייב עבודה רבה. עד היום הונפקו כ- 42,000 תווים. בימים אלה, התחלנו בחלוקת אזהרות על גבי כלי הרכב על מנת לזרז את התושבים לחדש את התו".

נחמני אמר כי בשנת 2010 מתכוונת החברה לביטחון להמשיך ולהרחיב את הפעילות השוטפת, ולשים דגש מיוחד על הפיכת העיר ראשון לציון לעיר בטוחה יותר ונקייה יותר.חבר המועצה, מחזיק תיק הביטחון ומ"מ יו"ר דירקטוריון החברה, עו"ד סורין גנות, אמר: "עברה עלינו שנה מיוחדת, ולמרות תהפוכות ושינויים וביניהן חילופי סיכום פעילות החברה לביטחון שנת 2009

מנכ"ל ובעלי תפקידים בכירים אחרים, הצליחה החברה להגיע להישגים מרשימים". גנות הוסיף ואמר כי "השמירה על הסדר הציבורי היא עבודה כפוית טובה, אך החוכמה היא לעשות אותה באופן ראוי וענייני, ועל כך אתם מקפידים כל ימות השנה"מפקד מחוז מרכז, ניצב ניסים מור, שיבח את שיתוף הפעולה בין המשטרה והחברה ואמר כי "העשייה המשותפת הרבה תורמת לביטחון האישי ולאיכות החיים של תושבי העיר".

ראש העיר, דב צור, שיבח את העשייה הרבה של החברה לביטחון ואמר, "בתחילת הדרך רצינו להציב את כל נושאי איכות החיים בראש סדר העדיפויות, איכות הסביבה, ניקיון העיר ועוד, אך לעתים, המציאות מכתיבה לנו כיצד להתנהג. השנה, לצד הנושאים הללו, אנו מתכוונים לשים דגש על המאבק באלימות, שהפכה בלתי נסבלת ואנו חייבים למצוא לה פיתרון. החלטנו להשקיע בתכנית המאבק באלימות 5.2 מיליון ₪, פי 10 ממה שדרשה מאיתנו הממשלה. זה בא לידי ביטוי בכוח אדם, במשאבים ובמערכת עירונית משולבת שעובדת יחד להיאבק באלימות. אנחנו צריכים לשנות את פני העיר שלנו, ולא לחכות לאיש שיעשה זאת עבורנו".

ראש העיר הוסיף ואמר לעובדי החברה, "הציבור בראשון לציון סומך עליכם. אתם מעניקים שירות חיוני ותורמים לביטחון ולתחושת הביטחון בעיר, ועל כך תבורכו".

בעת כנס סיכום השנה של החברה לביטחון וסדר ציבורי, נחשפו הנוכחים לצידו הפחות רציני של מנכ"ל החברה, מוטי נחמני. נחמני הפתיע וכיכב בתפקיד עידו רוזנבלום כנהג מונית שואל השאלות בסרטון סטייל "מונית הכסף" על פעילות החברה. בתפקיד הנשאלים כיכבו: אשר חן ותמיר ווקנין מאגף סיור ושיטור, שי אודסר מאגף החניה, אייל רייך מנהל אגף הגבייה. ולא, בסוף הם לא קיבלו כסף. מי שכן קיבל סכום נאה היו העובדים המצטיינים, שזכו לתשורה נאה מאוד בסך 3,000 ₪. משתלם להיות מצטיין בחברה לביטחון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה