חשד: עקץ פושטי רגל



עשרות אזרחים שילמו לחשוד מראשון-לציון 4,500 שקלים עבור טיפול ופתיחת תיק כינוס נכסים.

המשבר הכלכלי גרם לרבים לפשוט את הרגל - אך מסתבר שיש מי שעשה רווח מהמצוקה של האנשים האלו: תושב ראשון-לציון נעצר היום (ד') בחשד שבמשך תקופה ארוכה הונה עשרות אזרחים, שביקשו להיות מוכרים כפושטי רגל. האיש הבטיח "לייצג" אותם מול כונס הנכסים הרשמי, אך את כספי האגרה ששילמו לו - הוא לקח לכיסו והשאיר אותם עם חוב פתוח. לכונס הנכסים הוא נהג להעביר קבלות שזייף.

מחקירת מפלג ההונאה במשטרת מחוז תל-אביב, עולה כי החשוד היה מוכר כ"מאעכר" - לו יש קשרים בהוצאה לפועל ואצל כונס הנכסים הרשמי. במשרד שפתח הוא הציג עצמו כמי שמסוגל לעזור להם לקצר את הבירוקרטיה, הקשורה בפתיחת תיק כינוס נכסים - בדרך להכרה כפושט רגל - דבר שיעזור להדוף את הנושים שמבקשים מהם כסף.

עבור הטיפול הזה גבה מהם החשוד סכום של 2,000 שקלים, ועוד כ-2,500 שקלים בגין אגרה לפתיחת תיק כינוס נכסים. אלא שצוות החקירה במפלג ההונאה, בראשותו של רב-פקד אלברט סבח, גילה כי האיש גרף לכיסו את כספי האגרה. במקום זאת הוא הציג קבלה על סכום נמוך, ששילם עבור שירות אחר. באמצעות עיבוד תמונה הוא נהג לזייף את הקבלה.

לאחרונה הצליחו במשרדי כונס הנכסים הרשמי, לעלות על כך שיש אי התאמה בעשרות תיקים של אנשים שפתחו תיק פשיטת רגל, למרות שבידיהם קבלות אגרה, בהן סכום הכסף היה נמוך בהרבה. בבדיקה שנערכה התברר כי מי שהעביר את הכספים הוא החשוד. בחיפוש בביתו ובמשרדיו נמצאו סימוכין לעשרות אנשים שנפלו קורבן למעשיו. בסך הכל מאמינים במשטרה, כי בדרך זו הוא הצליח לשלשל לכיסו עשרות אלפי שקלים.

בחקירתו הוא הודה במעשים המיוחסים לו וטען כי ביצע את המעשים בשל מצוקה כלכלית.


קרדיט: אלי סניור mynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה