חמלה אנושית? לא בבית ספרנו



טור אישי בנוגע להחלטה הקובעת הזזת מבנה של בית חולים בכ-400 מטר בגלל כמה קברים נוכרים מתחת לפני השטח.

"במה חופשית" - המדור החדש נולד בעקבות מכתבים רבים בנושאים מגוונים המגיעים למערכת מאזרחים איכפתיים הכותבים בנושאים הנוגעים לליבם כתושבים בכלל וכאזרחי המדינה בפרט .

המדור מיועד לכל גיל ודעה ואתם מוזמנים לשלוח אלינו את דעותיכם בנושאי פוליטיקה מקומית/ארצית תרבות הפנאי, ספורט, רווחה, רכילות וכל נושא שלדעתכם יעניין את שאר הקוראים ואצלנו אורך המכתב לא קובע- אתם כותבים ואנחנו מפרסמים!

את המדור החדש פותח מר משה דרור שמנצל את המדור להעביר ביקורת נוקבת על רמיסת הדמוקרטיה, תקשורת מגוייסת, אי שיוויון חברתי ופגיעה בזכויות האדם, הקשר בין לשלטון ונושאים מקוממים אחרים....

 יעקב ליצמן - חמלה אנושית כנראה אינה מנת חלקו.

מה כבר אפשר להגיד על ההחלטה האומללה, המקוממת והמופרעת הקובעת הזזת מבנה של בית חולים בכ-400 מטר בגלל כמה קברים נוכרים מתחת לפני השטח? האם אפשר לסלוח על שוד כספי ציבור, על סיכון חיי אדם, על וויתור לגחמה כוחנית, על התקפלות מעליבה ועל זלזול בוטה בתושבי הדרום – רק משום שיקולים קואליציוניים צרים?

תחת גלימתו השחורה, זקנו העבות ומזגו הנוח לכאורה, מסתתר לו סגן שר בריאות כוחני שלא עושה חשבון לאיש. בריא או חולה. הוא התערב התערבות גסה בהחלטה רפואית כשהורה להמשיך ולטפל בתינוקת לה נקבע מוות מוחי, הוא הורה על טיפולי שיניים לילדים על חשבון סל התרופות והוא עכשיו שורף עשרות מיליוני ₪ מכספנו, בהחלטה תמוהה ולא רציונאלית להזזת מיקום המבנה בברזילי, ככה – כי מתחשק לו.

כאב הלב האדיר הוא מיכולתו לכופף היגיון ישר, תוך יצירת סכנה ממשית לחיי אדם בעיר בה נחיתת טילים אפשרית בכל רגע.  כאב נוסף נובע מיכולתו לתמרן ממשלה שלמה בלי להניד עפעף.  האיש אינו מתרשם מדעתם של אחרים, גם אם היא ראויה.

הוא אינו מתרשם מהתקפות עליו בתקשורת על החלטה אומללה ובלתי צודקת. הוא ימשיך באדישותו אם לקברים הנוכריים עליהם הוא נלחם, יתווספו בגללו קברים של יהודים כשרים שלא שרדו מתקפת טילים על מבנה בית החולים הלא ממוגן. הוא יאדיר את ניצחונו העלוב גם כשיבין שבמיליונים הרבים שיישרפו בגלל החלטתו הנבזית, ניתן הי להציל חיי רבים תוך השקעת הסכום בתרופות מצילות אדם. הוא ימשיך לתעתע בממשלה שלמה בגלל כוחו הפוליטי המתברר על פי המקרה, ככוח משחית ללא ספק.

הלב כואב והנשמה דואבת. ליצמן יצעד מעתה במשעולי הכנסת עם חזה נפוח של חשיבות. הוא יחייך, גם אם לא כלפי חוץ, למשמע זעקתם של מי שיסבלו מהחלטתו האכזרית שאין בה ולו נימה קטנה של חמלה אנושית. זו, כנראה, אינה מנת חלקו. 

למשלוח מגוון הדעות לחצו כאן. או הכנסו דרך לשונית ה- EMAIL בחלק השמאלי/עליון של דף הבית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה