יום עיון בנושא קדחת הנילוס המערבי



העיר ראשון לציון אירחה לאחרונהב בית העם יום עיון בנושא הדברת קדחת הנילוס המערבי.

במהלך שנת 2009 חלה עלייה בתחלואה בקדחת הנילוס המערבי  בנפת רחובות. אי לכך ובמטרה לרענן ולהעלות את המודעות לנושא חשוב זה, יזמו לשכת הבריאות רחובות – משרד הבריאות בשיתוף האגף לאיכות הסביבה בעיריית ראשון לציון, קיומו של יום עיון נפתי אשר יועד לאנשי מקצוע העוסקים בנושא.

ביום העיון, שהתקיים בבית העם, שמעו הנוכחים הרצאות במגוון נושאים, למשל פעילות נגיף קדחת הנילוס המערבי ביתושים ואנשים, מה משפיע על כושר היתושים להעביר מחלות לבני אדם, טיפול במפגעי יתושים, שיעורי תחלואה בקדחת הנילוס המערבי בנפת רחובות ועוד.

באי הכנס התעמקו בעיקר בפירוט הצעדים הננקטים להתמודדות עם תופעת הנגיף, הגורם למחלה שפוגעת באוכלוסיה רחבה באם לא ננקטות פעולות מנע הן על-ידי הרשויות והן על-ידי התושבים.

מנהל אגף איכות הסביבה בעירייה, צבי מילשטיין: "עם סיום עונת הגשמים אנו קוראים לציבור לשתף פעולה במאבק נגד היתושים המתרבים גם במקורות מים קטנים הנמצאים בתחום הנכסים הפרטיים. הפעילות המונעת של התושבים היא צעד חשוב ביותר בתהליך. כל מקור מים, ולו הקטן ביותר, יכול להוות בית גידול ליתושים. העירייה פועלת בכל האמצעים המקצועיים למיגור המפגע בשטחים ציבוריים, ואנו מבקשים מהתושבים להודיע למוקד העירוני 106 על כל מפגע יתושים בעיר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה