המשטרה שכחה לחקור- החשוד שוחרר



תושב ראשון לציון נעצר בחשד שהיכה את אשתו. ובית המשפט שחרר אותו כי המשטרה שכחה לחקור.

ביום שישי נעצר תושב ראשון לציון בחשד שהיכה את אשתו,  ובית המשפט הסכים להאריך את מעצרו לצורך פעולות חקירה. היום ביקשה המשטרה עוד יומיים, והודתה שטרם עשתה דבר. "אני לא חותמת גומי", נזף השופט בשוטרים - ושחרר את העצור.

החקירה נשכחה - ובינתיים החשוד בילה במעצר. במשטרה אוהבים לומר שעבירות אלימות במשפחה הן בין העבירות שהטיפול בהן נמצא בעדיפות גבוהה - אבל נראה שלא כך היו פני הדברים בתחנת משטרת ראשון-לציון, ששוטריה עצרו ביום שישי האחרון תושב העיר בחשד להכאת אשתו.

מעצרו של החשוד הוארך ביום שישי בהסכמת שופט, אולם הבוקר (יום א') שחרר אותו בית המשפט לביתו, לאחר שהתברר כי בזמן שחלף לא עשתה המשטרה דבר כדי לקדם את החקירה. היום עוד ניסו השוטרים לבקש הארכת מעצר נוספת - אך השופט השיב את פניהם ריקם: "אין לסמוך על כך שבית המשפט יהווה חותמת גומי".

החשוד, תושב העיר ללא עבר פלילי, נעצר ביום שישי לאחר שאשתו הגישה תלונה על כך שהיכה אותה. במסגרת בקשת המעצר שהוגשה לבית משפט השלום בעיר טען נציג תחנת משטרת ראשון-לציון כי יש צורך בביצוע ארבע פעולות חקירה שמחייבות את הישארות החשוד במעצר. לנוכח הדו"ח הסודי שהגישה המשטרה, האריך בית המשפט את מעצרו של האיש בשלושה ימים - עד היום.

בתום הדיון הועבר החשוד לבית המעצר באבו כביר, אולם למרות בקשת המשטרה, אף לא חוקר קרא לו בסוף השבוע לחקירה. מאז שהסתיים אותו דיון בבית המשפט, הוא נותר בתאו מבלי שאף אחד בא לחקור אותו - ולמרות שהכחיש כל קשר לחשדות.

בצהריים, כשהגיע הזמן לשחרר את האיש, "נזכרו" בתחנת ראשון לציון שלא הספיקו לחקור אותו. בא-כוח המשטרה, רב סמל בכיר מימון אבוטבול, הודה בבית המשפט כי המשטרה לא חקרה את האיש בכל סוף השבוע, ובכל זאת, ביקש להאריך את מעצרו בעוד יומיים.

 
"אין לקבל התנהלות חקירתית שכזו"

הבקשה הזו הרגיזה מאוד את השופט ארז יקואל, שנזף בשוטר: "מדובר במעצר המוגדר כמעצר לצורכי חקירה, ולא התרשמתי כיצד הגשימה היחידה החוקרת את הצורך לבצע את פעולות החקירה, בעת שחירותו של החשוד נשללה ממנו. ההסבר שניתן על ידי הטוען המלומד בפרוטוקול הדיון אינו יכול להתקבל. עם כל הרצון הטוב, אין לקבל התנהלות חקירתית שכזו...".

 עוד הוסיף השופט יקואל: "אין לסמוך על כך שבית המשפט יהווה חותמת גומי, ויחתום על צו מעצר נוסף שעה שמתברר כי מעצר קודם לא מומש לפי תוכניות המבקש".בסוף הדיון החליט השופט לשחרר את החשוד למעצר בית, אולם בתחנת ראשון לציון החליטו להילחם וביקשו להגיש ערר לבית משפט המחוזי.

פרקליטת החשוד, עו"ד מיטל דנינו, מסרה בתגובה: "יש לשחרר את החשוד - ומיד. המשטרה קיבלה ימי מעצר אבל לא חקרה ולא עשתה כלום. כל שישי-שבת הוא היה באבו כביר, בלי שאף אחד דיבר איתו. פעולות החקירה שהמשטרה הגישה לבית המשפט היו למצג שווא. לא ייתכן שאדם שהוא בחזקת חף מפשע, לא ייעשה דבר בעניינו. המשטרה לא יכולה לבקש מעצר בשביל מקצה שיפורים".

קרדיט: אלי סניור YNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה