משטרת ראשון לציון נגד הטרקטורונים



בנווה ים התלוננו על מפגע טרקטורונים בשכונה, ראש העירייה ביקש מהמשטרה ומהפיקוח לפעול.

תושבים בנווה ים התלוננו על מפגע טרקטורונים בשכונה אך דבר לא נעשה התלונות התרבו וראש העירייה ביקש מהמשטרה ומהפיקוח לפעול. ביום שישי נערך המבצע הראשון שכלל דוחות, הזמנות למשפט והחרמת טרקטורונים.

מלחמת חורמה: בסוף השבוע שעבר נערך בראשל"צ מבצע הטרקטורונים הגדול ביותר בארץ. במשך ארבע שעות הניב המבצע 27 דוחות תנועה, כולל הזמנות למשפט, 15 מעצרים והחרמת שני טרקטורונים.

מידי יום נוהגים עשרות נהגי טרקטורונים ואופנועים לצאת לדיונות מצפון לשכונת נווה ים, דרך רחוב אבני החושן שבצפון השכונה. "זה הפך למגרש המשחקים של כל הטרקטורונים בארץ, במיוחד בסופי שבוע", אמר תושב השכונה רוני עציון.

לדבריו, מספר דיירים אף מתכוונים לעזוב את השכונה, מכיוון שהרעש הפך בלתי נסבל או כדבריהם: "אי אפשר לחיות כך כשבמרחק של כ-50 מטרים מהחלונות שלנו רועמים האגזוזים". תושבי האזור נפגשו בחודש ינואר 2009 עם ראש העירייה דב צור והובטח להם שהעירייה תבנה גדר, מצומת רחוב האלמוגים עד העיקול בכביש אבני החושן. עוד נאמר להם שבעיקול הכביש תקים העירייה כיכר, שתגרום להאטת התנועה ברחוב.

מאז עברה יותר משנה ובמהלכה לא נעשה דבר. בסופו של דבר, החליט צור לטפל ברצינות בתלונות התושבים. צור לא עשה זאת בגלל האיומים של התושבים שלא לשלם מיסים אם הבעיה לא תטופל, אלא בגלל שהתלונות הפכו לתכופות וניכר כי התופעה אכן מהווה מטרד לציבור. צור ביקש מהמשטרה ומהשיטור בחברה לביטחון לעשות הכל, למיגור התופעה.

בשבוע שעבר נפגשו צוות ההתערבות ביחידה של הפיקוח לביטחון וסדר ציבורי, ראש אגף התנועה במשטרת ראשל"צ, שוטרים, פקחים, צוותים של יחידת הבילוש

בתחנה ואנשי מג"ב והחליטו על דרך פעולה. הם חילקו את העיר לחמישה אזורים וביום שישי האחרון, בשעה אחת בצהריים, התפזרו בכל המוקדים המועדים לפורענות: חולות נווה ים ברמת אליהו, "סופרלנד", גן הוורדים, שיכון המזרח ואזור "מעוין שורק" שבו נמצאת חנות "איקאה". כל הצוותים, היו לבושים בבגדים אזרחיים ונסעו במכוניות רגילות ולא בניידות שניתנות לזיהוי. הם ביצעו תצפיות בכל המוקדים.

פקח שהשתתף במבצע סיפר: "עקבנו אחרי שני בחורים צעירים כבני 16, שנסעו בפראות ב'סופרלנד'. לאחר מכן הם נסעו לכיוון פלמחים וסיכנו בדרך את עצמם וגם את התושבים באזור. בדרך עצרנו אותם. אחד הצעירים התלהם וצעק לנו: נאצים". השניים הועברו לטיפול המשטרה. במשטרה מציינים כי הם מקפידים על הנוהל לפיו אין לרדוף אחר טרקטורונים, כדי לא לסכן אותם או את הסביבה כתוצאה מהמרדף.

אשר חן, מנהל אגף שיטור וסיור בחברה לביטחון: "בכוונת החברה להמשיך במבצע האכיפה, לאורך זמן. לא צלחו הניסיונות להציב במקום מכשול פיסי, שימנע מנהגי הטרקטורונים להפריע לתושבים. לכן עברנו לאכיפה במקום ואנו מתכוונים להמשיך ולהפעיל לחץ על נהגי הטרקטורונים, שנוהגים בפראות. אחד הצעירים הרכיב ילדה בת שבע על הטרקטורון, בניגוד לחוק".

קרדיט: יפה נבו  Mynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה