ראשל"צ נגד המראות לילה מנתב"ג



מחריף המאבק נגד פתיחת נתב"ג בלילה: פורום ראשי ערים באזור שדה התעופה שכר את שירותיו של ראש מינהל התעופה

מחריף המאבק נגד פתיחת נתב"ג בלילה: פורום ראשי ערים באזור שדה התעופה שכר את שירותיו של ראש מינהל התעופה האזרחית (הגוף שנהפך לרת"א) לשעבר, עו"ד אבנר (נרי) ירקוני, כדי שיגיש לאלתר עתירה לבג"ץ בנושא . הפורום כולל את ראשי הערים של חולון, ראשון לציון, נס ציונה, אזור, בית דגן ושוהם.

בסוף השבוע שעבר אישר שר התחבורה, ישראל כץ, את פתיחתו של נתב"ג להמראות מטוסים בלילה, במשך תקופת שדרוג מסלולי ההמראות והנחיתות בנמל התעופה. המשמעות המעשית של האישור היא שבארבע השנים הקרובות יסבלו תושבי היישובים באזור שדה התעופה ממפגעי רעש ההמראות של המטוסים במשך כל שעות הלילה, לאחר 12 שנה שבהן נאסרו המראות בשעות אלה.

אישור שר התחבורה ניתן בהתאם להחלטת הממשלה לצמצם את ההגבלות על המראות כלי טיס מנתב"ג בתקופת עבודות שדרוג המסלולים. עבודות השדרוג צפויות להתחיל ביוני 2010, ולהימשך קרוב לארבע שנים - ועלותן 760 מיליון שקל. בתקופה זו יותר למטוסים להמריא גם בין השעות 1:40 בלילה עד ל-4:50 לפנות בוקר בחודשי הקיץ ובין 1:40 בלילה ועד ל-5.50 לפנות בוקר בחודשי החורף - שעות שבהן נתב"ג היה סגור להמראות מאז 1998.

יו"ר הפורום, ראש עיריית חולון מוטי ששון, תקף אתמול את החלטת שר התחבורה: "אין עם מי לדבר במשרד התחבורה. עם השר כץ, אדבר רק דרך בית המשפט". לדברי ששון, הוא נדהם מהחלטת שר התחבורה, במיוחד לנוכח העובדה ששלושה ימים לפני פירסומה נפגש עם כץ ולא שמע ממנו "שום ציוץ", כהגדרתו, על החלטתו הצפויה. "יתרה מכך", טוען ששון, "כץ הקים ועדה בראשות מנכ"ל משרדו, יעקב גנות, שהיתה אמורה להיפגש אתנו ולשמוע את השגותינו; נקבעו ישיבות המשך - והנה, במחי יד הוא מבטל את הוועדה שהקים".

יועץ התקשורת של שר התחבורה, אילן לייזרוביץ', דחה את דבריו של ראש עיריית חולון: "מנכ"ל משרד התחבורה היה כל הזמן בקשר עם ראשי הערים הנוגעים להחלטה ואף הודיע עליה לראש עיריית ראשון לציון, דב צור. השר כץ מילא אחר החלטת ממשלה בנושא וחתם על הצו לאחר שיחות עם כל הגורמים הנוגעים בדבר".

לדברי לייזרוביץ, "פתיחת נתב"ג בלילה תיעשה במסגרת מגבלות בהתאם להמלצות שהוגשו על ידי מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום. לדוגמה, רק מטוסים שקטים, העומדים בסף הרעש המותר (רמה 4), יורשו להמריא מנתב"ג בשעות הלילה", לייזרוביץ' הוסיף כי "שדרוג המסלולים בנתב"ג, נועד להגביר באופן משמעותי את רמת הבטיחות של התעופה בשדה ולהגדיל את קיבולת הפעילות בשדה, במטרה לספק מענה הולם לתחזית הביקושים העתידית של התעופה בישראל".

בתוך כך, עיריית חולון הודיעה אתמול כי פתחה ברשת החברתית פייסבוק קבוצת תמיכה במאבק ברעש המטוסים, תחת הכותרת "תנו לישון בשקט! תושבי חולון והסביבה נגד טיסות הלילה".
 
קרדיט:זוהר בלומנקרנץ    TheMarker


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה