חשד: 3 מתאבקים רצחו חלפן כספים



על פי החשד הגיעו השלושה בחודש ינואר השנה לחנותו של גזית ושדדו עשרות אלפי שקלים.

הותר היום לפרסום כי שלושה מתאבקים ממוצא קווקזי חשודים ברצח אריה גזית, חלפן כספים בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. השלושה שניסו להשתלט על שוק המרות הכספים בתחנה המרכזית, חשודים כי שדדו והיכו את גזית בן ה-65, שלאחר מכן מת מפצעיו. התקיפה בוצעה בחנותו של גזית בקומה הרביעית של התחנה המרכזית, מבלי שאיש ממאבטחי המקום יבחין בהם או יעצור אותם.

שלושת החשודים הם - ורטון ספיר, בן 24 תושב רחובות שריצה בעבר תקופת מאסר בגין סחר בנשים, שלווה ציצשוואלי, תושב ראשון לציון בן 24 וסרגיי שיצנין בן 33 מתאבק אוקראיני, שזכה בשנת 1997 במדלית זהב במכביה והגיע, על פי החשד במיוחד לביצוע הרצח. בבעלות השלושה מספר חנויות להמרת כספים בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב.

על פי החשד הגיעו השלושה בחודש ינואר השנה לחנותו של גזית בקומה הרביעית שבתחנה המרכזית ושדדו עשרות אלפי שקלים. הם היכו את גזית והותירו אותו כשהוא פצוע באורח אנוש בחנותו. בבעלות השלושה חנות סמוכה להמרת כספים וכולם בעלי עבר פלילי עשיר בעבירות אלימות.

ראש המפלג הרוסי בימ"ר ת"א, רפ"ק אדי פלינר, סיפר כי "שלושת החשודים ניצלו את העובדה שהעסק שלהם נמצא בתחנה המרכזית החדשה ובמשך כחודש עקבו אחר הנרצח ובחנו כיצד הוא מנהל את העסק שלו. השלושה ידעו להגיע לחנותו של גזית מבלי שאיש יבחין בהם, ברגע בו פתח גזית את הכספת להפקדת הכספים. השלושה היכו את קורבנם באכזריות, עינו אותו וחנקו אותו". השוד והתקיפה, שלאחר מכן הפכה לרצח, נמשכו כשמונה דקות בלבד, והם גנבו מהחנות גם את המחשב השומר את תיעוד מצלמות האבטחה ונמלטו מהמקום.

חמקו ממצלמות האבטחה

גזית מת מפצעיו כשבוע לאחר השוד האלים. שלושת החשודים חמקו מעיני מאבטחי התחנה שכלל לא הבחינו ברצח שהתרחש מתחת אפם. החשודים, שהכירו היטב את מערך האבטחה במקום, ידעו היכן אין מצלמות אבטחה והצליחו לעשות את דרכם במתחם הענק מבלי להתגלות. אלא שלרוע מזלם, טעו בשתי נקודות שונות בהם תועדו על ידי מצלמות האבטחה אשר משדרות למוקד המאויש בכל שעות היממה.

עם פתיחת החקירה זיהו השוטרים את השלושה שהופיעו בתיעוד, ועקבו אחר סרטי מצלמות האבטחה עד שהצליחו להרכיב סרטון המתעד את נתיב הפעולה של שלושת החשודים בעת יום השוד והרצח. "כאשר בדקנו את תיעוד מצלמות האבטחה של התחנה, הבחנו בחשודים מסתודדים סביב החנות במספר מקרים, וזה נתן לנו קצה חוט", סיפר פלינר. "שלושת החשודים הינם כנופיה שניסתה להשתלט באיומים וסחיטת דמי חסות על העסקים בתחנה המרכזית החדשה. הם מחזיקים ברכבי יוקרה כגון פורשה ומוכרים היטב למשטרה בין היתר בגין עבירות סחר בנשים".

השלושה אף חשודים כי שנה לפני מעשה הרצח, סחטו באיומים בעל חנות מתחרה השוכנת אף היא בתחנה המרכזית החדשה, היכו אותו וגרמו לו חבלות קשות כאשר שברו לו רגל והותירו אותו נכה לכל החיים.

ורטון מוכר היטב לחוקרי ימ"ר ת"א לאחר שבשנת 2005, הורשע שלקח חלק ברשת סחר בנשים שפעלה והחזיקה במספר מכוני ליווי בתחנה המרכזית הישנה. בכתב האישום שהוגש נגדו נטען בין היתר כי היה נוהג לכלוא ולהכות את הנשים בהן סחר. שלושת החשודים המיוצגים ע"י עורכי הדין גיורא זילברשטיין, אלי כהן ויוסי זילברברג מכחישים את החשדות נגדם. ביום שני הוגשה נגדם הצהרת תובע בגין רצח וסחיטה באיומים וביום שישי הקרוב יוגש נגדם כתב אישום לבית המשפט המחוזי ת"א.

 קרדיט: איילה חננאל, מערכת וואלה! חדשות


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה