נאום ראש העיר בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל



דברי ראש העירייה למשדר ערוץ 10- ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל

דברי ראש העירייה למשדר ערוץ 10- ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל

משפחות שכולות יקרות , קהל נכבד

בערב הזה, אנו מכירים בערכה של החירות שנקנתה לנו בדמם של הנופלים וביגונה הכבד של משפחת השכול. אנו יודעים כי אלו שחרפו נפשם למען ההגנה על המולדת, הם שנתנו לנו את הזכות "להיות עם חופשי בארצנו".

הציונות שמה לה מטרה להקים בית לעם היהודי. בית אינו בית עד שהוא מקלט של שלום, שלווה וביטחון לבעליו. לפיכך הציונות, למרות עצמאותנו המדינית, עדיין לא השלימה משימתה. למרות נחלי הדם והכאב שהרוו בנינו את האדמה, לא הובטח הבית. מידי דור קם לו אויב שטני אחר שבאדי שגעונו מבקש לפגוע ולהרוס. לא הגענו אל המנוחה והנחלה ולכן נמשיך להעביר את לפיד ההגנה על המדינה למיטב הנערים והנערות, שימשיכו לעמוד על המשמר.

כבר משחר האומה העברית נדרשנו לעקידת הבן, כאילו חוט שני נורא בתולדות האומה. אלא שלאברהם אבינו נמצא מלאך אדוני המצווה : "אל תשלח ידך אל הנער ואל תעש לו מאומה". לעם ישראל בדורנו לא נמצא אותו מלאך ולא אייל שנלכד בסבך. אנו פונים בתפילה, בשם כל ההורים והחברים והקרובים :שלח לנו מלאך, מוטב מלאך שלום.
ביום הזה אנו מצדיעים לחיילי צה"ל ולאנשי זרועות הביטחון על עוז הרוח, הנחישות ומסירות הנפש שהם מפגינים מידי יום בהגנה על אזרחי מדינת ישראל, ונישא תפילה לשובו של גלעד שליט הביתה.

נמשיך למלא אחר צו חללי מלחמות ישראל - להוסיף לקיים בעוז רוח את מדינת ישראל. יהי זכרם של הנופלים ברוך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה