מחריף המאבק ברשות שדות התעופה



ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "משרד התחבורה נכנע ללובי של חברות התעופה"

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "משרד התחבורה נכנע ללובי של חברות התעופה" את הדברים אמר צור ביום ו' האחרון בראיון ליומן הבוקר של קול ישראל. "נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו למנוע את יישום ההחלטה, לרבות הגשת בג"צ".
 
הולך ומחריף מאבק הרשויות המקומיות באזור ברשות שדות התעופה, זאת בעקבות החלטת משרד התחבורה לפתוח את הלילה להמראות, מבלי לנקוב בתאריך סיום. המשמעות מבחינת תושבי ראשון לציון, חולון ורשויות נוספות באזור - רעש מטוסים גם בשעות הלילה מעל שכונות מגורים שהמטוסים חולפים מעליהן.

בראיון למגיש יעקב אחימאיר בקול ישראל תקף ראש העיר דב צור את החלטת משרד התחבורה. "המשמעות של פתיחת הלילה לטיסות היא פגיעה באיכות חייהם של רבים מתושבי ראשון לציון והסביבה. עיריית ראשון לציון שותפה מלאה למאבק ואנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו למנוע את יישום ההחלטה, לרבות הגשת עתירה לבג"צ" אמר צור.

צור הדגיש כי "אף אחד מראשי הערים לא מתנגד לשיפוץ של נתב"ג, אנחנו חושבים שהוא חיוני וקריטי למדינת ישראל, לתיירות, ובעיקר כמובן לבטיחות הטיסה, אלא שאנחנו מוצאים את משרד התחבורה מפר פעם אחר פעם את התחייבויותיו לשתף את ראשי הרשויות באזור בקבלת ההחלטות. בכוונתנו לנקוט בהליכים משפטיים".

"חשוב להדגיש", הוסיף צור בראיון, "כי טרם קיבלנו שום התחייבות להפסיק את טיסות הלילה בסוף תהליך השיפוץ בנתב"ג. גם לא קיבלנו שום התחייבות שמספר הטיסות בשעות הלילה לא יגדל. לחברות התעופה יש לובי מאוד חזק, ומאוד נוח להן להמריא בשעות הלילה. עוד לפני ההחלטה על השיפוץ לחצו פעם אחר פעם על הממשלה לפתוח את הלילה. אנחנו העמדנו לרשות שדות התעופה ולמנהל התעופה האזרחי הצעות חלופיות, והם משיקולים שונים, לטענתם משיקולי ביטחון, לא קיבלו את הצעותינו. הרושם הוא שמשרד התחבורה נכנע לשדולה של חברות התעופה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה