שעת כדור הארץ בראשון לציון



לראשונה לקחה העיר ראשון לציון חלק בשעת כדור הארץ.בשעה 20:30 התבקשו תושבי העיר ראשון לציון לכבות האורות...

לראשונה לקחה העיר ראשון לציון חלק בשעת כדור הארץ. ביום חמישי ה-22 באפריל ציינו 13 ערים בישראל את שעת כדור הארץ, שעה בה מכבים את האורות למשך 60 דקות על מנת להעביר מסר למען השמירה על הסביבה תחת הסיסמה "יש כדורים שלא משחקים איתם".

ביום חמישי ה-22 באפריל ציינו 13 ערים בישראל את שעת כדור הארץ, שעה בה מכבים את האורות למשך 60 דקות על מנת להעביר מסר למען השמירה על הסביבה תחת הסיסמה "יש כדורים שלא משחקים איתם".

בשעה 20:30 התבקשו תושבי העיר ראשון לציון לכבות האורות בביתם ולהצטרף לתושבי תל-אביב, ירושלים, חיפה, יבנה, נס-ציונה, אשקלון, מודיעין ועוד. בשעה זו בדיוק כובו גם האורות בבניין העירייה.

ראש העיר, דב צור, אמר: "אנו גאים בהיענות לפרויקט מצד תושבי ראשון לציון, אשר הוכיחו פעם נוספת את המודעות הגבוהה שלהם בשמירה על הסביבה".

חברות המועצה מסיעת הירוקים, יפעת מאירוביץ'-יפת וליאל אבן-זהר, אמרו: "תושבי ראשון לציון מביעים בשנה האחרונה מחויבות סביבתית רבה וגם אנו ברשות המקומית עושים את כל המאמצים על מנת לקדם את הנושא הסביבתי הן במערכת החינוך והן במערך איכות הסביבה.אנו שמחות על ההיענות של ראש העיר ושל תושביה ועל ההשתתפות בשעת כדור הארץ ובטוחות שראשון לציון תוביל בשנה הבאה בטבלת הערים החוסכות באנרגיה."

במסגרת הפרויקט התקיים ביום שישי ה- 23 באפריל אחר הצהריים מסע אופניים למען הצלת חוף פלמחים, שהחלטה בדבר גורלו טרם התקבלה. במסע לקחו חלק ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, ראש עיריית נס ציונה, יוסי שבו, חברי מועצה מכלל הקשת הפוליטית, רוכבי אופניים מקצועיים והציבור הרחב.

האירוע נועד להביע תמיכה של הרשויות המקומיות, הסובבות את פלמחים, במאבק לשמירה קו החוף, ונערך בשיתוף עמותת ישראל בשביל אופניים והועד המנהל את המאבק, שזכה השנה בפרס הגלובוס הירוק על מאבקו.

המסע יצא במקביל מראשון לציון (מתחנת הרכבת בגן הורדים) ומהאצטדיון העירוני בנס ציונה.

ראש העיר ראשון לציון דב צור הזניק את המשתתפים במסע ואמר בנושא: "חופי הים במדינת ישראל שייכים לאזרחי המדינה ולא לכרישי הנדל"ן. בשנים האחרונות פעלתי לשמור על חוף ימה של ראשון לציון, ולשמחתי בג"צ תמך בעמדתי ואסר על בניית מבני מגורים על חוף הים בעיר. היום אנו כאן, במסע האופניים הזה, כדי לתמוך במאבק להצלת חוף פלמחים ולהזכיר לכולם שחוף הים הוא נכס ציבורי ולא נחלתם של בעלי הממון".

חברות מועצת העיר יפעת מאירוביץ יפת וליאל אבן זהר הצטרפו לרוכבי האופניים ועדכנו את המשתתפים בפעולות שנוקטת עירית ראשון לציון יחד עם המשרד לאיכות הסביבה ובשיתוף השר גלעד ארדן שבימים אלו מקדם תוכנית לשימור החוף לטובת הציבור.

בתמונה: ראש העיר דב צור, חברות המועצה יפעת מאירוביץ-יפת וליאל אבן-זהר יחד עם המשתתפים במסע האופניים. צילום: עידן גרוס.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה