הישגים מול התנהלות עבריינית



המאבק של פארס הוא בשם העדה כולה. הפגיעה בסמל האיכותי שנרמס בעיני הצעירים הדרוזים העתידים להתגייס לצה"ל.

קצינים דרוזים פנו לשר הביטחון אהוד ברק בדרישה לבטל את קביעת הרמטכ"ל גבי אשכנזי לפיה תא"ל עימאד פארס הודח מצה"ל. הרקע להדחה – פארס, קצין בכיר ומוערך מאוד מקרב העדה הדרוזית – שיקר כאשר סיפר שהיה עם אשתו ברכב הצבאי בעת שזו הייתה מעורבת בתאונת דרכים. ההדחה של פארס באה לאחר הדחתו של תא"ל צ'יקו תמיר שהודח אף הוא משורות הצבא על כי שיקר בנוגע לבנו הקטין שנהג בטרקטורון צבאי ללא היתר לכך.

המקרים די דומים. הסיבות להדחה כמעט זהים. אך התגובות להן – שונות ואף מקוממות. בעוד שתא"ל תמיר - שנחשב לאחד מהמפקדים הבולטים בצה"ל ועד להסתבכותו גם למועמד ודאי לקידום לדרגת אלוף - קיבל את הדין על מעשיו, החליט תא"ל פארס לנקוט בטקטיקה הפוכה. הוא לא מקבל את הדין על התנהגותו הקלוקלת ובוחר תחת זאת להדליק את מדורת הגזענות.

כך, כי הוא פועל לגיוסה של עדה שלמה, העדה הדרוזית, להאמין שעצם הדחתו תהווה פגיעה קשה בכבודה של העדה הדרוזית בישראל.  הוא כבר גייס לעמדתו ולהגנתו קצינים דרוזים המבקשים משר הביטחון אהוד ברק להיפגש עימם על מנת לשנות את החלטת הרמטכ"ל. נראה כי כך הם עושים מתוך קריאתם את מפת היחסים הקיימת בין שני האישים מאז החליט ברק שלא להאריך את כהונת אשכנזי בצה"ל.

המאבק של פארס הוא בשם העדה כולה. הטענה היא של פגיעה בסמל האיכותי שנרמס בעיני הצעירים הדרוזים העתידים להתגייס לצה"ל בעתיד הקרוב והרחוק. אבל היכן בדיוק עובר קו החוצפה? הדחתו של עימאד פארס אינה תוצאה של קנוניה אלא של הודאתו המפורשת בעת שהתפטר מן הצבא לאחר שנתפס באמירת שקר אך החליט לאחר מכן לחזור בו מכך. ההדחה אינה אלא ניסיון להוקיע מעשים פסולים מקובעי מדיניות, בלי קשר לעדה אליה הם משתייכים, לטובת טוהר המידות והיושר הארגוני המתחייב, בעיקר בצבא שם בעיתות חירום ומלחמה, על כל חייל לבצע את פקודות מפקדו גם מתוך אמונה בו.

יש לקוות כי אהוד ברק, הבקי היטב ברזי המניפולציה, לא ייתן יד להגנה על עבריין שנשפט ובצדק נענש, גם אם עברו הינו לתפארת. שאם לא כן, מה יהיה דינם של הנחקרים הרבים הצועדים בימים אלה במסדרונות משרדי החקירות, כשבאמתחתם ערימות של הישגים, לצד התנהגות מתועבת ומושחתת?


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה