מבנה חדש לגימנסיה הריאלית



מבנה חדש לגימנסיה הריאלית באותו מתחם ושימור המבנים ההיסטוריים מחדשים את הגימנסיה הריאלית.

מחדשים את הגימנסיה הריאלית. בית הספר הראשון בעיר ואחד ממוסדות הלימוד המוכרים והוותיקים בישראל יתחדש בקרוב ובמקום המבנים הישנים, ייבנה בניין רב-קומות מודרני וישומרו המבנים ההיסטוריים. בית הספר, שנקרא על שם מנהלו הראשון אליעזר קררי, הוקם בסוף שנות השלושים בדירת שלושה חדרים ברחוב הרצל בעיר. בהמשך הוא הועבר למבנה גדול יותר בשכונת אברמוביץ', ומראשית שנות החמישים ועד היום הוא שוכן במבנה הקבע שלו במזרח העיר.

ראש העירייה, דב צור, בוגר הגימנסיה בעצמו, החליט לאחרונה לחדש את הגימנסיה במתחם הקיים, זאת לאחר שלפני מספר שנים נשקלה האפשרות להעביר את הגימנסיה ממקומה. העירייה יזמה תחרות אדריכלים, שיציעו הצעות לתכנון מבנה בית הספר החדש. בעוד כארבעה חודשים אמורים האדריכלים להגיש תכניותיהם, ולאחר בחינתן ייבחר העיצוב המתאים ביותר.

כדי לפצות על המחסור בשטח במתחם, הצליח ראש העיר להשיג את הסכמת משרד החינוך לבנות בניין מודרני בעל מספר קומות לבית הספר. צור: "עד היום בנו בתי ספר בעיקר לרוחב, שתיים עד שלוש קומות במקרים חריגים, והגענו למסקנה שיש בזה בזבוז של קרקע במרכז הוותיק של העיר. ביקשנו ממשרד החינוך לבנות לגובה, וקיבלנו את הסכמתו, ולכן ניתן היום לצאת לדרך ולהותיר את הגימנסיה במקומה ההיסטורי".

כחלק מהפרויקט, שעלותו מוערכת ב-40 מיליון ₪, מתכוונים בעירייה להקים חניון תת-קרקעי במתחם ומעליו להקים את הבניין החדש וסביבו גינה ציבורית ומתקני ספורט.
צור מדגיש כי הכוונה היא להתאים את המבנה לצורכי בית הספר ויחד עם זאת לשמר את פיסת ההיסטוריה שהגימנסיה מייצגת עבור העיר. על כן, מסביר צור, כחלק מהתכנון, יציעו האדריכלים אילו מבנים לדעתם ראוי לשמר לדורות הבאים "על מנת להשאיר במתחם קצת מהארומה הישנה שלו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה