הערכות למעבר לבתי ספר שש-שנתיים



בשבוע שעבר יצאו כל מנהלי בתי הספר בעיר לסיור לימודי בבית הספר השש-שנתי מקיף ז' באשדוד.

במינהל החינוך שוקדים במרץ על הכנת מערכת החינוך העירונית למעבר למבנה השש-שנתי. בימים אלו, מקבלים מנהלי התיכונים את כתב המינוי להפיכתם למנהלי בתי הספר השש-שנתיים, ובכך יכולים להתחיל להיערך לקראת שנת הלימודים הבאה ולקחת פיקוד באופן רשמי על בית הספר. בעירייה מתכננים להצמיד לכל מנהל יועץ ארגוני, שיסייע לו להוביל מהלכים לחיבור ההנהלות וצוותי המורים של חטיבת הביניים ובית הספר התיכון לבית ספר אחד, ולהקים את ה"בתים" הדו-שכבתיים בבית הספר.

בשבוע שעבר יצאו כל מנהלי בתי הספר התיכוניים ומנהלי חטיבות הביניים בעיר לסיור לימודי בבית הספר השש-שנתי מקיף ז' באשדוד. בית הספר מקיף ז' בנוי במבנה של שלושה "בתים": בית ז'-ח', בית ט'-י' ובית יא'-יב'. לכל בית יש רכזת בית ויועצת, אשר מעניקות לתלמידים מענה מותאם לצרכיהם בראייה אישית ומתוך היכרות עם התלמיד והסביבה.

ראש מינהל חינוך, אריאלה ישראלי, אומרת כי במהלך הסיור הושם דגש על המעבר של התלמידים מכיתה ט', שנחשבת עדיין לחלק מחטיבת הביניים, לכיתה י', שבה מתפרקות כיתות ומוקמות כיתות חדשות, מתחילות מגמות, מתקיימות לראשונה בחינות בגרות ועוד. ישראלי: "המעבר הזה הוא הנקודה הרגישה ביותר ברצף, והמבנה של הבית מעניק מעטפת רגשית וחברתית למעבר הזה. העובדה שיש מורים ויועצים שכבר מכירים את הילד בשמו, ומכירים את חוזקותיו וחולשותיו, מסייעת במעבר הזה".

עוד אומרת אריאלי, כי במהלך הסיור דנו בקידום הישגים לימודיים של ילדים חלשים יותר ובהשלמת פערים לימודיים במעבר מכיתה ו' לכיתה ז'. עוד מתכננים בעירייה לקיים בשבועות הקרובים השתלמות למנהלים שבה ילמדו את המבנה הייחודי של חטיבת הביניים ואת הצרכים והתכנים הייחודים לשכבת הגיל הזו.    

על קידום ההיערכות לשילוב חטיבות הביניים בתיכונים ויצירת בתי ספר שש שנתיים, אמונה וועדה הפועלת בעירייה, המתכנסת מידי שבוע ובה חברים: ראש מינהל חינוך – אריאלה ישראלי, סגנית ראש מינהל חינוך – אסתי יוסף, מנהלת היחידה לפיתוח מנהלים ומורים ומ"מ מנהלת אגף על-יסודי - ד"ר ענת לייבוביץ, נציגי משרד החינוך, מפקחת על החינוך היסודי ומפקח על החינוך העל-יסודי, נציגי ארגוני המורים, איציק כהן - יועץ ארגוני ויו"ר ועד ההורים העירוני. הוועדה דנה בכל הסוגיות הקשורות ליישום השינוי, ובין השאר, תכנים פדגוגיים, ארגוניים וחברתיים.   


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה