"אילצו אותי לפרוש מהעירייה"



חשב בעיריית ראשון לציון טוען שחתם על הסכם פרישה אחרי שהופעל עליו לחץ ממניעים פוליטיים.

אלי שור (62) עובד בעיריית ראשון לציון כבר קרוב לעשרים שנה, ובתפקידו הנוכחי משמש כחשב. לאחרונה חתם שור על הסכם פרישה מעבודתו בעירייה, אך כעת הוא טוען כי כי חתם על מסמך בעל כורחו לאחר שהופעל עליו לחץ רב. בימים אלה פנה שור לבית הדין האזורי לעבודה בעניין סיום עבודתו.
אלי שור צילום: עצמי

"לבעלי נעשה עוול", אמרה השבוע אשתו שרה שור, וגילתה כי בחודשים האחרונים הבחינה שפני בעלה נפלו, אבל כששאלה האם ישנה בעיה, נענתה בשלילה. "אלי הוא איש עבודה, הוא עובד מידי יום משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב המאוחרות", מעידה שור, "ופתאום הוא אומר לי 'לא בא לי ללכת לעבודה'. זה נשמע מוזר".

לדבריה, לפני מספר חודשים נפגש בעלה עם מנהל כוח אדם בעירייה, איתן דורון, שניסה לשכנעו לחתום על הסכם פרישה, אך נתקל בסירוב. לפני שבועות אחדים, היא טוענת, נפגשו השניים בשנית, והפעם חתם בעלה על הסכם פרישה מהתפקיד "לאחר לחץ נפשי שהופעל עליו".

את דבר פרישת בעלה גילתה לדבריה רק לפני שבועיים, כאשר הגיע בדואר מכתב בעניין. "הייתי בהלם. שאלתי אותו מה קרה ולמה הוא חתם על הסכם הפרישה, ואלי אמר לי שלחצו עליו. עכשיו אני נזכרת בעשרות הפעמים שמנהל כוח אדם התקשר הביתה וביקש את אלי. לא הבנתי מה כל כך חשוב שלא סובל דיחוי ליום המחרת. אלי כנראה התבייש להגיד לי".

אלי מאוד פגוע

שור טוענת עוד, כי את בעלה מיועד להחליף מאיר אבידן, הצפוי לחזור משליחות בחו"ל בעוד כשלושה חודשים. "היכן ההיגיון?", שואלת שור, "עוד לא יצא מכרז והם כבר יודעים מי יחליף את אלי? מאיר אבידן הוא חבר של עוזר ראש העירייה, וזה רק מוכיח שהכל תוכנן מראש, הכל מכור. אבל אני לא עושה חשבון לאף אחד. גם אם אלי יפרוש, אבידן לא יקבל את התפקיד".

אלי נפגע מכל ההתנהלות הזו?

"אלי מאוד פגוע. הוא עובד בעירייה עשרות שנים ומעולם לא זכה ליחס שכזה. הוא נתן את נשמתו בשביל המערכת הזו, וברגע אחד תוקעים לו סכין בגב".

חבר האופוזיציה, אסף דעבול, אמר השבוע בנושא: "זו דוגמא נוספת של פגיעה בעובד מצוין, שנתן את מיטב ימיו ושנותיו לעירייה. דב צור, בהחלטה שרירותית, מפטר אותו, פוגע בו, כאשר ידוע לכל שגם בגיל כזה אלי עובד מסור, שביקש להמשיך לעבוד במערכת. לצערי, גם הוועד של העירייה לא עושה דבר כדי


לסייע לעובדים. הגיע הזמן שהעובדים עצמם יתאגדו ויעשו מעשה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העובד חתם על פרישה בהסכמה עוד ביוני 2008, טרם כניסתו של דב צור לתפקיד. ההחלטה להקדים את פרישתו התבססה על חוסר תפקוד מספק. מאיר אבידן הינו עובד עירייה שחוזר משהות בחו"ל, ועל רקע פרישתו של שור ודרישה לחשב במינהל, נבחר למלא את התפקיד. הטענות בדבר סילוקו מטעמים פוליטיים הן חסרות שחר, שכן הפרישה סוכמה עוד בימי השלטון הקודם".

קרדיט: שחר חי "זמן ראשון"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה