רן ארז יוצא למאבק נגד עיריית ראשל"צ



יו"ר ארגון המורים הארצי, רן ארז, קורא להקפיא את רפורמת החינוך בראשון לציון.

יו"ר ארגון המורים הארצי, רן ארז, קורא להקפיא את רפורמת החינוך בראשון לציון. בעירייה טוענים כי ארז תמך בעבר במבנה השש שנתי, וכי התנגדותו הנוכחית נובעת ממניעים אחרים לגמרי...

שבוע אחד בלבד אחרי השביתה הכוללת במקיף ח' בראשון לציון שאורגנה על ידי הורי בית הספר, החליטו המורים בעיר לצאת במאבק משלהם נגד התוכנית השש שנתית שיזמה העירייה. במכתב חריף ששלח יו"ר ארגון המורים הארצי, רן ארז, לראש העירייה דב צור, נכתב: יש להקפיא את כל הצעדים המתוכננים לתוכנית החדשה, אשר עשויה לפגוע במורים בעיר". 

"בשבוע שעבר הוזמנתי לכנס ועדים של כל בתי הספר בראשון לציון אליו הגיעו עשרות רבות של מורים בעיר", סיפר השבוע רן ארז, "נדהמתי מעוצמת התסכול והכעס שהביעו המורים כנגד הצעדים המתוכננים להתבצע במערכת העל יסודית בעיר.

"במהלך הפגישה הועלו טענות רבות ומגוונות, אולם עיקרן סבב סביב תנאי עבודתם של המורים ועתידם במערכת החינוך בראשון לציון, ותקצר היריעה מלפרט את הטענות הללו".

מה היו תחושותיך לאחר הכנס?

"תחושותיי היו ועדיין נשארו זעם גדול מאוד. המורים נחושים להיאבק מול הגזרות שמונחתות עליהם מהעירייה, ואנחנו נעמוד מאחוריהם. אי אפשר לשנות את מבנה מערכת החינוך בעיר מבלי לדאוג למורים.

"לטובת מערכת החינוך בעיר, המבוססת כל כולה על ציבור המורים, אני מבקש   להקפיא את כל הצעדים המתוכננים בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות, עד אשר נוכל להיפגש עם העירייה ולהחליט כיצד להתמודד ולפתור את הבעיות לשביעות רצון כולנו. זאת על מנת למנוע זעזועים קשים בראשון לציון".

ארז מנסה ללחוץ על ראש העירייה

גורם בארגון המורים מסר כי ארז מתכונן להכריז בקרוב על סכסוך עבודה עם עיריית ראשון לציון, במידה שלא יוקפאו כל הצעדים למעבר למסגרת שש שנתית.

בזמן שארגון המורים פותח במאבק משל עצמו, בעיריית ראשון לציון לא מתרגשים וממשיכים לשקוד במרץ על הכנת מערכת החינוך העירונית למבנה שש שנתי. בימים אלו, מקבלים מנהלי התיכונים את כתב המינוי להפיכתם למנהלי בתי הספר שש שנתיים, ובכך יכולים להתחיל להיערך לקראת שנת הלימודים הבאה ולקחת "פיקוד" באופן רשמי על בית הספר. בעירייה מתכננים להצמיד לכל מנהל יועץ ארגוני, שיסייע לו בביצוע הרפורמה.

במהלך סיור שנערך השבוע למנהלי בתי הספר בעיר לתיכון שש שנתי באשדוד, התייחסה אריאלה ישראלי, ראש מינהל חינוך בעירייה, למעבר הקשה מכיתה ט' ל~י': "המעבר הזה הוא הנקודה הרגישה ביותר ברצף. העובדה שיש מורים ויועצים שכבר מכירים את הילד בשמו, ומכירים את חוזקותיו וחולשותיו, מסייעת במעבר הזה".

עוד אומרת אריאלי, כי במהלך הסיור דנו בקידום הישגים לימודיים של ילדים חלשים יותר ובהשלמת פערים לימודיים במעבר מכיתה ו' לכיתה ז'.

תגובת עיריית ראשון לציון: "מכתבו של רן ארז התקבל בפליאה, שכן הוא תמך במעבר למבנה שש שנתי לכל אורך הדרך, ללא הסתייגות כלשהי. נראה שרן ארז מנסה ללחוץ על ראש העירייה להימנע מהרחבת תכנית 'אופק חדש' ביתר בתי הספר בראשון לציון, ובחר בדרך הזו כדי לנסות להשיג מטרתו, ללא קשר למעבר לשש שנתי, שבו תמך.

"אין לנו אלא להביע צער על התנהלותו של ארז, שבחר שלא ללכת בדרך ההידברות השקטה שהייתה נהוגה עד כה. בכל מקרה, כל טענה של המורים שתובא לפתחנו תיבחן ותקבל מענה".

קרדיט: ליעד גרינבוים   "זמן ראשון"
צילום: ראובן קסטרו


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה