נעם לאונר הלך לעולמו



נעם לאונר, ראש עיריית ראשון לציון בשנים 1962-1965 בשנת 2003 זכה לאונר בתואר "יקיר העיר"

ראש עיריית ראשון לציון בשנים 1962-1965, נעם לאונר, הלך לעולמו ביום רביעי שעבר (12.5.10). ביום שישי האחרון נערך ברחבת בניין העירייה טקס פרידה במעמד ראש העיר דב צור, ראשי הערים לשעבר חנניה גיבשטיין ומאיר ניצן, רב העיר – הרב וולפא, ויו"ר חוג ידידי המוזיאון שמואל שצקי. לאחר הטקס התקיימה הלווייתו של לאונר בבית העלמין בעיר.
 
נעם לאונר נולד בשנת 1927 בניו יורק, ארצות-הברית, לאב עורך דין ולאם בת הבילויים מראשוני המושבה. בשנת 1934 הגיע יחד עם משפחתו לראשון לציון. למד בבית הספר "חביב" במושבה ובגימנסיה "הרצליה" בתל-אביב.

את לימודי המשפטים החל ערב קום המדינה בבית הספר לכלכלה ולמשפט בתל-אביב. בעת ובעונה אחת למד בהתכתבות גם באוניברסיטת לונדון, אולם בשל פעילותו ב"הגנה" וגיוסו לנוטרות (כוחות של שוטרים יהודים בארץ ישראל בתקופת המנדט הבריטי), נקטעו לימודיו.
ערב מלחמת העצמאות, סיים את קורס מפקדי המחלקות האחרון של "ההגנה" וכן קורס קציני קשר ושירת כקצין קשר גדודי וכמפקד פלוגה בגדוד 52 בחטיבת גבעתי ובהמשך - בגדוד 54.

ראש עיריית ראשון לציון בשנים 1962-1965, נעם לאונר במפגש עם בן-גוריון ביקב.

לאחר שחרורו, סיים לימודי משפטים במחזור הראשון באוניברסיטה העברית בירושלים ומאז עבד כעורך דין עצמאי, תחילה יחד עם אביו ובהמשך - במשרדו שלו.

בשנת 1959 נבחר למועצת העיר מטעם המפלגה הליברלית ויותר מאוחר - לראשות העירייה. כיהן כראש עיריית ראשון לציון בשנים 1965-1962. לזכותו של נעם לאונר פעילויות ציבוריות נוספות: חבר בהתנדבות בוועדות עירוניות וציבוריות שונות; חבר הנהלת ידידי המוזיאון; חבר בוועדות של לשכת עורכי הדין, באגודת הכורמים ובמועצת הכורמים.
 
ראש העירייה, דב צור, ספד ללאונר ואמר: "נעם לאונר היה איש אשכולות, מלח הארץ, ועל פי כל היה איש צנוע ונעים הליכות, שתמיד דאג לאחד את השורות ולחבר בין אנשים על מנת לקדם את ענייני העיר".
 
בשנת 2003 זכה לאונר בתואר "יקיר העיר ראשון לציון". נעם לאונר הותיר אחריו אישה, לאה, בן, שתי בנות ונכדים.

תמונות באדיבות מוזיאון ראשון לציון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה