ראשון לציון לקחה חלק בתרגיל החירום הארצי

$(function(){setImageBanner('f836863e-e60e-4ccc-8f08-2a17fd0b64df','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,42796,'Image','');})

במסגרת התרגיל התכנסה הנהלת העירייה, בראשות ראש העיר, בחמ"ל (חדר מלחמה) הנמצא בקומה 3- בבניין העירייה.

ראשון לציון לקחה חלק בתרגיל הארצי שהתקיים השבוע ותרגלה התמודדות עם מצבי חירום. במסגרת התרגיל התכנסה הנהלת העירייה, בראשות ראש העיר, בחמ"ל (חדר מלחמה) הנמצא בקומה 3- בבניין העירייה, ותרגלה את עצמה בהתמודדות עם מצבי חירום ודילמות שעלולות לעלות בשעת חירום. בתרגיל לקחו חלק סמנכ"ל העירייה, מנכ"ל החברה לביטחון, ראשי מינהלים, מנהל מוקד עירוני, מד"א, נציגי כיבוי אש, משטרה ופיקוד העורף.

כבכל הארץ, נשמעה גם בראשון לציון צפירה בשעה 11:00, שבעקבותיה נתבקשו תושבי העיר לתרגל הגעה למקומות מוגנים. מרבית תלמידי בתי הספר לקחו חלק בתרגיל, למעט בתי ספר שבהם נערך מבחן מיצ"ב ושם קיבלו את אישור משרד החינוך לא להשתתף בתרגיל.

מנהל המוקד העירוני, גילעד פינקלשטיין, אומר כי למעט מספר צופרים שלא נשמעו בעוצמה מספקת, לא נרשמו במוקד אירועים מיוחדים בזמן הצפירה.

עוד במסגרת התרגיל, פתח פיקוד העורף תחנת חלוקה למסיכות אב"ך בשכונת אברמוביץ' וחילק 3,000 מסיכות אב"ך כתרגיל חלוקת מסיכות לאוכלוסייה בשעת חירום..

ראש העיר, דב צור, אמר בסוף התרגיל, כי "לצערנו, אנו עדיין חיים במציאות ביטחונית שמחייבת אותנו לקוות לטוב אך להיערך לגרוע מכל. ההיערכות לחירום היא משימה ראשונה במעלה ונמשיך לפעול על מנת לשפר את מערך החירום שלנו". 

מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני, שאמון על הכנת העירייה לשעת חירום אמר לאחר התרגיל, "סיימנו רה-ארגון משמעותי בתחום המוכנות לשעת חירום. חילקנו את העיר לרובעים ומינינו מפקד לכל רובע. זהו שינוי מבני שאמור לתת מענה טוב יותר מבעבר". נחמני הוסיף, כי בנוסף לתרגיל הארצי, הנחה ראש העירייה את החברה לביטחון לקיים תרגיל עירוני על מנת לבחון את מבנה הרובעים החדש. נחמני סיכם ואמר כי "אנו עוסקים בזה כל ימות השנה, ולא רק לקראת תרגיל כזה או אחר, וכבר היום אנו רואים שיפור משמעותי במוכנות של העיר לחירום". 


בתמונה- הנהלת העירייה בחמ"ל העירוני.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה