יעקב ליצמן- מציל חיים, הוא לא

$(function(){setImageBanner('631ecc00-69b5-45a4-8451-618ec2620e1f','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,42796,'Image','');})

שר הביטחון צריך לדאוג לביטחון האזרחים. שר החינוך אמור לדאוג לחינוך ילדינו, אז למה שר הבריאות אינו דואג לבריאות התושבים?

שר הביטחון צריך לדאוג לביטחון אזרחי ישראל. שר החינוך אמור לדאוג לחינוך ילדינו, שר האוצר אמון על שמירה על התקציב ליציבותה של ישראל – אז למה שר הבריאות אינו דואג לבריאות התושבים?

השאלה יכולה הייתה להיות מצחיקה אלמלא המדובר בבריאותנו שלנו. של קרובינו וחברינו. לאחר הפסדו במאבק ההזוי פרי כוחניותו הקואליציונית בנושא בית החולים ברזילי - בו התעקש להרחיק את חדר המיון העתיד להיבנות בגלל כמה קברים של לא יהודים, תוך סיכון ממשי לחיי אדם – הפסיד ליצמן לפני ימים אחדים פעם נוספת בעניין בעייתי לא פחות - טיפולי שיניים לילדים במימון ציבורי.

סגן שר הבריאות ביקש להקצות מסל התרופות המסתכם ב-415 מיליון ₪, סך של 65 מיליון לטובת טיפולי שיניים לילדים. בסיס הרעיון אינו פסול חלילה, אלא שהמקור התקציבי אותו ביקש ליצמן לנצל הינו על חשבון תרופות מצילות חיים, להן זקוקים וממתינים זמן רב חולים רבים. לאור העתירה שהוגשה על ידי ארגונים חברתיים כנגד הרעיון, פסק בג"ץ כי החלטת הממשלה בנושא, הייתה בלתי חוקית. תזכורת: ההחלטה על טיפולי השיניים התקבלה בסבב טלפוני בקרב השרים בסוף חודש דצמבר האחרון. לטענת בג"ץ, העברת הכסף מסל התרופות מחייבת את אישורה של ועדת הבריאות של הכנסת והליך זה לא בוצע. על בסיס זה מנסה ליצמן להחיות את תוכניתו בשנית.

בלי להמעיט מחשיבות הפרויקט, לפיו יוכלו גם ילדים למשפחות מעוטות יכולת לטפל בשיניהם, חשוב לחשוב על האלטרנטיבה. כלומר, על חשבון מה הוא יבוצע. במקרה דנן, הכוונה היא להשיקו על חשבון תרופות מצילות חיים או במילים אחרות, על חשבון חיי אדם. כן כן, לא פחות! אבל ליצמן כמו ליצמן אינו מתרגש מכך. הוא הפך את המדינה תחת עקשנותו הבלתי אנושית בעניין חדר המיון של ברזילי – מהלך שהצית את הציבור החרדי במקומות שונים בארץ – ועכשיו מפעיל לחצים על חברי הקואליציה על מנת להוציא אל הפועל את עקשנותו החדשה, אפילו על חשבון חייהם של הנזקקים נואשות לתרופות שבסל.

ראש הממשלה מגבה את יעקב ליצמן בעניין זה. בלשכתו אומרים שמכבדים את פסיקת בג"ץ, אך רומזים כי ימשיכו לפעול לקידום רפורמת טיפולי השיניים תוך עקיפת התקלה הטכנית עליה הצביעו השופטים. נתניהו יפעל להכשרת השרץ לא כי זה הנכון לעשותו לטובת תושבי המדינה, אלא כי האילוצים הקואליציוניים מניעים אותו לכך. זה – לכאורה חשוב יותר בעיניו המניפולטיביות. התנגדות ליוזמה של יעקב ליצמן - בעייתית, הזויה ופסולה ככל שלא תהיה - עלולה להוביל לקרע קואליציוני המסכן את כסאו המרופד של ראש הממשלה.

ליצמן כידוע, הינו שועל קרבות ותיק. הוא יודע להפעיל לחץ, במיוחד על אנשים לחיצים. הוא מבוית מטרה התואמת את תפיסתו לפיה חשוב נצחונו האישי גם על חשבון חיי הזולת. הוא מודע היטב למעמדו הרם והיציב. הוא מנצל אותו עד תום. הוא מאיים בראש חוצות – כי הוא לא סופר, אלא את עצמו בלבד. למרות תפקידו החשוב בדאגה לבריאות תושבי ישראל, הוא ידוע כמציל עורו. אך לא כמציל חיים. אלה, לא מעניינו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה