קווי הלילה לאזורי הבילוי חוזרים

$(function(){setImageBanner('ce220c6f-31f0-4bb0-a540-3140011cb89d','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,42796,'Image','');})

בעקבות ההצלחה בקיץ שעבר, קווי הלילה חוזרים ובגדול. השנה מרחיב משרד התחבורה את שירות האוטובוסים.

בעקבות ההצלחה בקיץ שעבר, קווי הלילה חוזרים ובגדול. השנה מרחיב משרד התחבורה את שירות האוטובוסים הלילי לכל אזורי הבילוי ברחבי הארץ. לקו הלילה 221 המוכר, הנוסע לטיילת בראשל"צ, מצטרף השנה קו בין עירוני חדש שמספרו 273. הקו ייצא מרחובות, ייסע דרך ראשון לציון, עד למתחם G ומשם ימשיך לאתרי הבילוי המרכזיים בת"א.

השנה יוכלו תושבי העיר, לנסוע בלילות החופש הגדול בשני קווי הלילה, שיופעלו ע"י חברת "אגד", אל מקומות הבילוי ובחזרה הביתה מחצות ועד 03:30 בבוקר. הכל במחיר נסיעה רגילה באוטובוס ובאמצעות כרטיסי הנסיעה, הכרטיסיות וה"חופשי חודשי" של שעות היום. את הדברים מסר דרור גנון, סגן ראש אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, אשר יזם את הפרויקט.

זוהי השנה הרביעית שבה משרד התחבורה מפעיל את השירות, לאור ההצלחה הרבה בירושלים, חיפה ובגוש דן בשנים האחרונות. רק בשנה שעברה נסעו בקווי הלילה למעלה מחצי מיליון נוסעים ולדברי גנון, בשנים אלו התברר כי ובאזורים שבהם פעלו קווי הלילה חלה ירידה משמעותית בשיעור תאונות הדרכים בהן היו מעורבים נהגים צעירים. השנה כאמור הוחלט במשרד התחבורה להכפיל את התקציב שהוקדש לפרויקט ולהרחיב את קווי הלילה ל-33 ערים ברחבי הארץ בהן ייסעו 33 קווים ייעודיים למקומות הבילוי. עלות הפרויקט עומדת השנה על כ-10 מיליון ₪.

"המטרה העיקרית היא להציל חיים, ונתוני השנים הקודמות הוכיחו שקווי הלילה עושים את העבודה" אומר גנון. "נוסף על כך, חשוב לזכור שמדובר בשירות ציבורי חשוב שמהווה פיתרון נוח ושווה לכל נפש, גם למי שאין ברשותו רכב". 

על פי התכנון, בחודשי הקיץ ייסעו קווי הלילה בימי א-ה ומוצ"ש, ובתום החופש הגדול יפעל השירות בכל סוף שבוע, בלילות חמישי ומוצ"ש. בימים הקרובים יעלה לאוויר אתר Kav-layla.co.il עדכני בו יינתן מידע מפורט על מסלולי כל הקווים, התחנות ותדירות הנסיעות.
 
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור,  אמר כי "פרויקט קווי הלילה הוא פרויקט חשוב ומבורך שבראש ובראשונה מציל חיים. זו השנה השנייה שבה מתקיים הפרויקט בראשון לציון, ובהחלט נעודד את תושבי העיר, ובעיקר את בני הנוער, לעשות בו שימוש".
 
לדברי גנון, קווי הלילה הינם פרויקט מורכב ואדיר מימדים שינוהל ע"י משרד התחבורה ויופעל ע"י כל חברות התחבורה הציבורית בישראל בשיתוף עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והעיריות. במסגרת הפרויקט יפעלו 33 קווים במסלולים שאורכם לא פחות מ-8500 ק"מ. כמו כן, קווי הלילה יכללו גם קווים בינעירוניים ארוכים כגון ת"א- ירושלים אשר זכה בשנה שעברה להצלחה רבה.
 
דוד עוזר ממלא מקום מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמר כי מדובר במהפכה תחבורתית של ממש במדינת ישראל. "עד היום נאלצו המבלים למנות נהג תורן ולהוציא סכומי כסף גדולים על מוניות או דלק כדי להימנע מנהיגה בשכרות או במצב של עייפות. השירות החדש יאפשר לרבים לצאת וליהנות ולשוב הביתה בבטחה ובעלות שווה לכל נפש".

במטרה לעודד את המבלים להשתמש בשירות החדש, יחל בימים הקרובים קמפיין הסברתי נרחב בתחנות הרדיו, בעיתונות ובאתרי האינטרנט השונים, כולל חלוקת כרטיסי נסיעה מוזלים והטבות נוספות. גם השנה, את הקמפיין תוביל דמות הינשוף החיננית, אשר כבר הפכה בערים בהן פעל השירות בעבר לאייקון המזוהה עם חיי הלילה והבילויים בעיר.

קווי הלילה במספרים

9 מפעילי תחבורה ציבורית (אגד, אגד תעבורה, דן, ואוליה,
מטרודן, מטרופולין, נתיב אקספרס, סופרבוס, קווים).
33 קווי לילה ייקחו חלק בפרויקט
33 ערים ורשויות בהן יפעלו קווי הלילה
כ- 300 נסיעות בכל לילה                     
כ- 8500 ק"מ נסיעה בכל לילה
 
בתמונה- ראש העיר בהשקת "קווי הלילה" אשתקד בראשון לציון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה