שר החינוך נותן למונדיאל עדיפות ראשונה

$(function(){setImageBanner('d04a4465-fe81-4c1d-a97a-48b29884ddf2','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,42796,'Image','');})

השר נתן למזכירותיו הנחיה בלתי חוזרת לדחות כל פגישה וכל אירוע המקבילים למשחקי נבחרת ארגנטינה בטורניר. אמר ולא צחק.

לקראת פתיחת שידורי המונדיאל, רואיין שר החינוך גדעון סער ברשת ב'. הוא סיפר על אהבתו רבת השנים למשחק הכדורגל – המשחק הפופולארי בעולם. בין דבריו הדגיש השר שנתן למזכירותיו הנחיה בלתי חוזרת לדחות כל פגישה וכל אירוע המקבילים למשחקי נבחרת ארגנטינה בטורניר. אמר ולא צחק.

האזנתי כלא מאמין. שר בממשלת ישראל, האמון על חינוך ילדינו, משדר כלאחר יד מעל גלי האתר את סדר העדפותיו הפגום. העדפות המעמידות בראש הסולם משחקי כדורגל, הרבה לפני מטלות לאומיות, בהן כמובן קידום החינוך המתדרדר בישראל. למי שיגיד שמותר לו כאדם פרטי לאהוב כדורגל, ואפילו מאוד, אשיב שזה נכון ומדויק. אלא שבתפקידו ובמעמדו, יכול שר החינוך לשדר איפוק ולהימנע מהצהרות העלולות להיתפס על ידי רבים כנורמה מקובלת וראויה. משחקי הכדורגל – ככל שהם מעניינים ואף מרתקים – לא אמורים להיות מדורגים על ידי מקבלי ההחלטות והמנהיגים שלנו, כאירוע מכונן בעל חשיבות העולה על זו של ניהול המדינה!

שר החינוך אמר את דבריו ללא היסוס ובביטחון רב. כלל לא בטוח שקודמיו לתפקיד, בהם זבולון המר ז"ל, יצחק נבון יבדל"א ונוספים – היו מתבטאים באופן דומה. לא משום אי אהבתם למשחק הכדורגל, אלא ובעיקר משום חרדתם ויראת כבודם מן התפקיד החשוב והרם אותו נשאו. הם השתייכו לדור שהאמין מן הסתם שדבריו של נבחר ושל מנהיג, מהווים דוגמה לחיקוי.

הם לבטח הבינו והאמינו שעליהם לשדר ממלכתיות, בכל מצב. הם לבטח לא היו מבטלים אירועים ופגישות בגלל משחק כדורגל, בו אגב ניתן לצפות בשידורים חוזרים ללא כל קושי. הם לבטח היו נחרדים אילו נודע להם שמי במערכת החינוך בישראל מוותר על שיעור או על הכנת שיעורים לטובת צפייה במשחק. הם לבטח היו מעמידים במקומם מנהלים, מורים, אנשי סגל ותלמידים אילו העמידו משחקי כדורגל בראש מעייניהם. גדעון סער, לא יכול לנהוג כך. הוא לא יכול לצאת חוצץ כלפי מנהל בית ספר שיחליט להפסיק את הלימודים המתקיימים בעת שידורם של מחשקים "חשובים" שהרי הוא, כפי שאמרנו, אינו יכול להוות דוגמה להם.

אסור לנו לזלזל בדבריו של שר החינוך. אין להתייחס אליהם בסלחנות. אין להקל ראש בהתנהלותו הראוותנית. במדינה השקועה עד צוואר בסיבוכים מדיניים, עולמיים ומבית, חובה על נבחרי העם ועל מקבלי ההחלטות לשקול את מעשיהם כמו גם את דבריהם, למען חזרה אפשרית, גם אם לא קלה, לדרך השפיות. ואם בה עסקינן, צריכה הייתה לצוץ קול זעקה על דבריו ומעשיו חסרי האחריות של שר החינוך, מכיוונם של וועד ההורים הארצי, חבריו לממשלה, ראש הממשלה והתקשורת כולה. אלא שזו, המוגדרת ככלב השמירה של הדמוקרטיה, עסוקה עד מעל לראשה בעידוד המשחקים שיביאו לה רייטינג מפוקפק ואילו חברי הממשלה כולה כנראה שאינם שמים ליבם לעניינים פעוטים כמו חינוכו של דור העתיד שלנו. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה