תושבים דיווחו על תחושת צריבה בעיניים

$(function(){setImageBanner('d112fe94-6969-4a5b-93f2-228b78b3fca9','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,42796,'Image','');})

מנהל האגף לאיכות הסביבה בעירייה: "ככל הנראה מדובר ברימון גז מדמיע"

בליל שישי, בסביבות השעה 22:00, התקבלו במוקד העירוני עשרות שיחות מתושבים המתגוררים בסמוך לאזור התעשייה הישן, ברחובות משמר הירדן, פיק"א ויעקב סופר, שדיווחו על תחושת צריבה בעיניים. צוות המוקד העירוני ביצע בדיקות מול מוקד מגן דוד אדום המרחבי ומול מוקד כיבוי, ונמצא כי גם במוקדים אלה התקבלו תלונות דומות של תושבים. צוות המוקד העירוני עדכן מיד את מנהל האגף לאיכות הסביבה, שהורה להנחות התושבים להגיף את חלונות הבתים. לאחר מכן, הגיעו למקום כוחות כיבוי אש, מד"א, משטרה, ניידות החברה לביטחון, וצוות של האגף לאיכות הסביבה.

בדיווח ראשוני של מכבי האש נמסר על שריפה במפעל באזור התעשייה, בין צומת הרחובות פיק"א ודרך המכבים. בהגיע הכוחות למקום, בוצעה סריקה ולא אותר דבר. מנהל האגף לאיכות הסביבה, צבי מילשטיין, עדכן את המרכז לחומרים מסוכנים של המשרד לאיכות הסביבה ואף ביקש שכונן מחוזי יגיע למקום ויערוך סריקות יחד עם רכז משאבי אויר, רעש וקרינה של העירייה, צבי דיקר. מילשטיין: "החשש הראשוני היה שמדובר בגז אמוניה, שהשתחרר מאחד המפעלים. בבדיקות שערכנו עם מנהל המפעל, שבביתו נמצאת מערכת התרעה, שמודיעה לו על דליפת הגז, לא היה שום סימן לדליפת הגז. בנוסף, הכונן העירוני ערך בדיקות בכל הרחובות מהם התקבלו תלונות וגם היה באזור המפעל – ולא גילה דבר".

בשעה 22:45 נסגר האירוע על ידי כוחות הביטחון לאחר שלא נמצאו עדויות ושרידים של חומר כזה או אחר. מילשטיין: "על פי הסימנים, ניתן להסיק כי מדובר בגז מדמיע, שנמצא בשימוש של המשטרה וכוחות הביטחון בעת פיזור הפגנות. מאפייני פגיעה מגז מדמיע הם  תחושת צריבה בעיניים וצריבה באף. אני מעריך שמדובר על רימון אחד או מספר רימונים שהושלכו, מקרה שכבר היה לנו בעבר בעיר".

גילעד פינקלשטיין, מנהל המוקד העירוני, סיכם ואמר: "צוות המוקד העירוני ריכז את נתוני הקריאות מכלל מוקדי החירום הפועלים במרחב, לכדי תמונת מצב ראשונית להיקף האירוע. שיתוף הפעולה בין כלל הארגונים שפועלים בחירום בא לידי ביטוי בתיאום ובמענה המהיר שניתן לאירוע בשטח".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה