מינהלת לפיתוח וקידום מתחמי עסקים

$(function(){setImageBanner('fc4ee0df-2d4b-4fd9-bc5d-73ac6dfb8eb4','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,42796,'Image','');})

הוקמה מינהלת לפיתוח וקידום מתחמי עסקים בראשון לציון- צור: "החזון הופך אט –אט למציאות".

בהתאם למדיניותו של ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, לפתח בשטחי העיר מתחמי עסקים מתקדמים ולקדם תעשייה ותעסוקה בעיר, החלה לפעול בשבוע שעבר מינהלת לניהול מתחמי תעשייה ועסקים המצויים בשלבים שונים של פיתוח בעיר. בתחום אחריותה של המינהלת, הפועלת במסגרת החברה הכלכלית, המתחמים הבאים:

מב"ת תעשייה (מערבי) – מתחם  אלקטרה, שבו העירייה מכינה כעת תב"ע חדשה לשדרוג המקום ושיקומו, מרכז העסקים מעוין שורק, ומתחם ההיי-טק – שטח של 1000 דונם הנמצא בתכנון ראשוני. בראש המינהלת תעמוד ד"ר נילי שחורי, מומחית לייעוץ ותכנון אורבאני ומוניציפאלי.

ד"ר שחורי מסבירה את תפקידה של המינהלת: "מינהלת אזור תעסוקה הינה מסגרת ארגונית סטטוטורית, המנהלת את האזור ומקדמת את כל הפעילויות הנחוצות לניהול: שיווק, קידום אכלוס, הפעלה ותחזוקה שוטפת שלו".

המינהלת, הממוקמת במתחם מעוין שורק ברח' המדע 1, תשמש כתובת מרכזית ליזמים ובעלי עסקים הפעילים באזורי התעסוקה, ותסייע להתפתחותם של מתחמי העסקים.

בעירייה מציינים כי התפיסה מאחורי הקמת מינהלת למתחמי העסקים נובעת מצרכי ניהול יעיל וכלכלי, מיצוי פוטנציאל הפיתוח בראייה כוללת, תוך אבטחת תחזוקה לאורך זמן של האזור ותנאים ותשתיות ההולמים את צרכי היזמים. כל אלו מחייבים ניהול בגישת One stop shop כתובת אחת - שבה כל המידע, התכנון, הפיתוח והתפעול השוטף מרוכזים בכתובת אחת בדגם של מינהלות אזורי התעשייה שהוקמו בארץ ובעולם במהלך העשורים האחרונים, וזאת מבלי להתחרות או להכפיל מערכות באופן לא יעיל.

כלומר, מסבירה שחורי, מערכת ניהולית התומכת ביזם מבלי להתערב בפעולות הפנים מפעליות של העסק, במקביל להבטחת הצרכים והאינטרסים של העיר לפיתוח מבוקר, פיתוח עסקי וכלכלי, והתייעלות העירייה בכל הנוגע לתחזוקה של אזור התעסוקה, הצרכים התפעוליים ואספקת השירותים.
 
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אומר כי "החזון הופך אט –אט למציאות. הכוונה שלנו היא לייצר מציאות חדשה בראשון-לציון, עיר שתהיה אטרקטיבית לא רק בהיבט של דיור אלא גם בהיבט של חינוך ושיפור היצע התעסוקה בעיר, היי-טק ושירותים פיננסיים".

"המטרה היא בהחלט להפוך את ראשון לציון למרכז העסקים החדש של ישראל", מוסיף צור, "מרכז מטרופוליני כלכלי ותעסוקתי המהווה גם מוקד תרבותי ותיירותי. הקמת המינהלת היא צעד נוסף בכיוון הנכון. אנו פועלים כבר תקופה ארוכה ל"משיכת" חברות מהגדולות והחשובות במשק לעיר. ראשון לציון מציעה כיום לעסקים שטחי תעסוקה ברמה גבוהה, נגישות מעולה בעקבות פתיחת כביש 431, רמת ארנונה סבירה וציבור אוכלוסייה ברמה סוציו-אקונומית גבוהה ואנו כבר בשלבים מתקדמים עם גופים גדולים שכבר עושים צעדים ראשונים למעבר לראשון לציון".

צור מסביר כי "לאורך השנים צמחה ראשון לציון במגורים, אך לצד זה לא פותחו כראוי אזורי תעסוקה. נוצר מצב שלמעלה מ-60% מכוח העבודה הקיים היום בעיר יוצא בכל בוקר לעבוד ולהתפרנס מחוץ לעיר. מעבר לפקקים שאנו "תורמים" לגוש דן וזיהום האוויר, ישנה פגיעה גדולה באיכות החיים של תושבי עירנו. אין סיבה שבמטרופולין מטופח ומודרני כמו ראשון לציון, עם אוכלוסיה חזקה, לא יקומו מרכזי עסקים מהמתקדמים ביותר".
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה