קרליק: "הודיתי ברצח שלא ביצעתי"

$(function(){setImageBanner('7817d3c1-cb78-4dab-9138-de9cbb155164','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,42796,'Image','');})

הנאשם ברצח של בני משפחת אושרנקו העיד במשפט והאשים כי המשטרה הפעילה עליו לחץ כבד שגרם לו להודות במעשה.

הנאשם ברצח של בני משפחת אושרנקו העיד לראשונה במשפט המתנהל נגדו והאשים כי המשטרה הפעילה עליו לחץ כבד שגרם לו להודות במעשה. "שמעתי קולות בכי היסטריים של אימא שלי, של בתי ושל אשתי. מדי פעם העבירו אותם במסדרון כדי שאראה אותם אזוקים",סיפר. "הרגשתי אחריות לשחרר את המשפחה שלי"

דמיאן (לקי) קרליק עלה הבוקר (א') לראשונה על דוכן העדים במשפט שבו הואשם ברצח ששת בני משפחת אושרנקו בראשון לציון. קרליק חזר בו מהודאתו במשטרה ואמר: "הודיתי ברצח שלא אני ביצעתי".

דמיאן קרליק הנאשם ברצח משפחת אושרנקו צילום ארכיון: חן גליליקרליק הובא למסור את גרסתו לאירועים שהובילו לרצח בני משפחת אושרנקו ועדותו צפויה להימשך שעות ארוכות.  הוא החל בסיפור פעילותו במפלגת ישראל ביתנו במסגרתה הכיר אנשים רבים ובהם גם שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, שהיה באותה התקופה חבר מועצה בעיריית ראשון לציון.

הנאשם ברצח סיפר על עבודתו במסעדה של משפחת אושרנקו באיזור התעשייה בראשון לציון בתור מלצר.

בעדותו שב קרליק והאשים את המשטרה בהפעלת לחץ כבד עליו ובהחזקתו בתנאים קשים. הוא סיפר כיצד נעצר והוחזק במשך ארבעה ימים שלמים כשהוא אזוק בידיו וברגליו למיטתו. "בהתחלה לא הבנתי מה סיבת המאסר", אמר, "רק במהלך הנסיעה מאילת לבית המשפט בפתח תקווה אמרו לי השוטרים שנעצרתי בגלל מה שקרה למשפחת אושרנקו".

"השתמשו בבני המשפחה להפעיל לחץ"

הוא המשיך ותיאר יחס קשה מצד השוטרים שעצרו אותו. "אחרי הדיון שהיה ביום שיש לפני כניסת השבת לקחו אותי לבית המעצר, השכיבו אותי על מיטה מברזל ופתחי לי את הידיים והרגליים כמו שקשרו את ישו", אמר קרליק. "במשך ארבעה ימים הייתי קשור בצורה הזו כאשר שחררו אותי מהמיטה רק לשיחות עם עורך דין וכדי להתרחץ. כדי לעשות את הצרכים שלי, הייתי צריך לצעוק שישחררו אותי". 

הנאשם ברצח טען כי השוטרים הפעילו עליו לחץ כבד כדי להודות במעשה ובין יתר השתמשו במעצרם של יתר בני משפחתו - הוריו, רעייתו ובתו. "במהלך החקירה שלי שמעתי קולות בכי היסטריים של אימא שלי, של בתי ושל אשתי". אמר קרליק. 

לדבריו, "מדי פעם העבירו אותם במסדרון כדי שאני אראה אותם אזוקים. פעם אחת הכניסו את אבי לחדר החקירות שלי כשהוא אזוק בידיים וברגליים, שוטרים דחפו אותו בצלעות ואמרו לו: 'תגיד לו'. אבא שלי אמר לי אחר כך: 'בן למה אתה שותק תגיד להם את זה כדי שישחררו את כולנו'".

קרליק הסביר כי "מרגעי החקירה הראשונים הרגשתי אחריות לשחרר את המשפחה שלי. לבסוף, בגלל הלחץ הזה , הודיתי במעשה שלא ביצעתי, הרגשתי אחריות לשחרר את המשפחה שלי מהמעצר".

קרדיט: מיכל שפירא NRG
לכתבה המקורית


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה