פיתוח תוצרת ראשון לציון

$(function(){setImageBanner('7aa2c890-e6db-4a13-bb4a-31d1cd80bb8b','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,42796,'Image','');})

הפיתוח לחולי אלצהיימר הוא ע"י שלושה סטודנטים במדעי המחשב ממכללה למנהל בראשון לציון.

כחלק מפרויקט הגמר בלימודי מדעי המחשב פתחו שלושה סטודנטים מצטיינים מוצר שיוכל לאתר חולי אלצהיימר. מדובר באפליקציה הניתנת להורדה למכשיר הנייד, שתשלח אותות לאתר אינטרנט שיציג בזמן אמת את מיקומו של החולה ויתריע על חריגה מהמסלולים שהוזנו מראש על ידי בני המשפחה

שלושה סטודנטים לתואר ראשון במדעי המחשב מהמסלול האקדמי המכללה למנהל בראשון לציון, פתחו מוצר טכנולוגי שיוכל בעתיד להפיג את החשש של הורים לילדים ומשפחות החולים באלצהיימר. מדובר באפליקציה הניתנת להורדה לטלפון הנייד שנעזרת במשדרי ה-GPS הקיימים במכשיר. לאחר שהמשפחה מזינה את המסלול הקבוע של החולה, נשלחות קוארדינטות לאתר אינטרנט עם המיקום הנוכחי שלו. אם הוא מתנהל בניגוד למסלול הקבוע מראש, נשלחת הודעת התראה לאפוטרופוס.

"הרעיון שלנו פשוט", מודה יוגב מגל, אחד מהמפתחים של המוצר יחד עם טל נחשון וגבי בורביע. "חולי אלצהיימר עלולים ללכת ברחוב ולהתבלבל. אנחנו רצינו להסיר את הדאגה ממשפחות החולה. האפליקציה שלנו שולחת קוארדינטות לאתר אינטרנט שיוקם עם המיקום הנוכחי שלו, ובמהלך תקופה מסוימת המערכת לומדת איפה החולה נוהג להימצא במהלך היום".

משפחה שמעוניינת לעקוב אחר מסלולו של חולה האלצהיימר במהלך היום יכולה להיכנס לאתר האינטרנט ולהגדיר את התחומים הבטוחים יחד עם הזנת שני מספרי טלפון: האחד של החולה ואילו המספר השני הוא של אחד מבני המשפחה. ישנה גם אפשרות שאופציית הלימוד הקיימת היא שתקבע את המדדים העיקריים ובמסגרתה המערכת תגדיר בכוחות עצמה את התחומים הקבועים של החולה.

"אם לדוגמה החולה הולך בכל בוקר למכולת, אז אנחנו יודעים שהוא במכולת בבקרים. אנחנו מפרידים גם בין זמן הבוקר, הצהריים והערב", מסביר מגל. "ישנה גם אפשרות שהמשפחה תגדיר את המסלול של החולה עצמאית. מדובר באנשים מבוגרים, אז אנחנו יוצאים מתוך הנחה שסדר היום לא משתנה יותר מדי.

"אם הוא יוצא מהתחום הבטוח שהוגדר מראש, נשלחת הודעת התראה למכשיר הסלולרי של המשפחה שמספרה הוגדר מראש".

שלושת החברים החליטו לייעד את המוצר שפתחו לשימוש של משפחות חולי אלצהיימר בגלל תחרות אותה ארגנה מיקרוסופט בישראל, ודרשה הצגת מוצר טכנולוגי שבא לפתור בעיה שקיימת בעולם. "בפועל הפרויקט יכול להתאים לכל תחום בחיים", מודה מגל. "לשמירה על ילדים, חיילים. מדובר במנגנון שלומד את הבן אדם ואיפה הוא נוהג להימצא. על פניו, זו אפליקציה שמצילה חיים".

במהלך השימוש באתר, יכולה המשפחה לראות בזמן אמת תמונת חום ויזואלית של המקומות בהם נמצא החולה במהלך החודש. בהתאם לזמן שבו הוא שוהה בכל איזור, כך משתנה הצבע של המפה. האתר מאפשר גם לראות את הנקודה שבה החולה נמצא כעת, ולהציג למשפחה את המסלול הכי קצר דרכו ניתן להגיע אליו בהתאם למיקום המשגיח.

"כעת המוצר שלנו נמצא בשלבים סופיים של מימוש יכולת בציפייה למשקיע. אנחנו לא רוצים לקחת אחריות לפני שביצענו סימולציות על אנשים", מסכם מגל. "לא היה לנו את הכסף עד עכשיו וגם לא זמן או כוח אדם.

"כיום קיים מוצר דומה בשוק שדומה בצורתו לשעון צלילה אותו עונד החולה בקביעות על ידו. הוא פועל בדומה למוצר שלנו, אבל לא יכול להתריע בזמן אמת. השעון שולח כל הזמן קוארדינטות למוקד, אבל רק כשהמשפחה מרגישה שמשהו לא בסדר היא מתקשרת למוקד ושם אומרים להם איפה החולה נמצא".

קרדיט: אבי יופה NRG


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה