היצאניות מראשון לציון ניצחו את השוטרים



המשטרה הוציאה צו הרחקה ל-4 בנות שעבדו במכון ליווי, אך הן ערערו וטענו שעבודתן אינה עבירה על החוק.

הכוונה של שוטרי תחנת ראשון לציון הייתה אמנם טובה, אבל במבחן התוצאה אפשר לרשום להם את הציון "נכשל". במסגרת המאבק בתופעת הזנות והסרסרות ביקשו השוטרים להרחיק מראשון לציון ארבע נערות ליווי שנתנו שירותי ליווי בדירה בעיר, אבל נתקלו במאבק עיקש, שבסופו הייתה ידם על התחתונה.

המפגש הראשון בין השוטרים לנערות הליווי התרחש לפני שבועיים וחצי, אז פשטה המשטרה על המכון שבו הוענקו שירותי מין ללקוחות. ארבע הבנות שנתפסו במקום עוכבו לחקירה והובאו לתחנת המשטרה בחשד שניהלו את המקום. בתום החקירה החליט הקצין הממונה לשחררן, אך אסר עליהן להיכנס לעיר למשך 15 ימים.

אלא שהבנות מיאנו לקבל את הגזרה וערערו על ההחלטה לבית משפט השלום בראשון לציון, בטענה כי הן בסך הכל עבדו במקום ולא ניהלו אותו. החוק, יש להדגיש, אינו אוסר על עיסוק בזנות, אלא על סרסרות, המהווה עברה פלילית. לכן העבריין הוא מנהל מכון הליווי, ולא מי שעובדות בו. בית משפט השלום קיבל את הערעור שהגישו הבנות וביטל את החלטתו של הקצין, אולם הורה להרחיק את הבנות ממכון העיסוי בלבד.

אבל גם את הפסיקה הזו סירבו הנערות לקבל ובאמצעות עורכי הדין עמית בר, קתי צווטקוב וענבר כרמל הן ערערו על ההחלטה להרחיק אותן ממכון העיסוי שבו הן עובדות.

"בסך הכל חיפשתי דרך להתפרנס"

בערעורן ציינו הבנות כי החוק לא נועד להעניש את העוסקות בזנות, אלא את הסרסורים. לטענתן, אדם בשם יוסי הוא שניהל את מכון הליווי. בתגובה טענה המשטרה כי הבנות ניהלו את המקום משום שהן מחזיקות במפתחות לחדרים והן שאומרות ללקוחות מתי להיכנס ולצאת מהחדרים שבהם קיבלו שירותי מין. בתום הדיון קיבל שופט בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, צבי דותן, את הערעור. הוא ציין כי מחומר הראיות בתיק עולה כי הבנות העניקו במקום שירותי "בודי מסאז'" ולא הן שהחזיקו או ניהלו את העסק.

"גם בהנחה שלכל אחת מהן מפתח לחדר שבו היא נותנת את השירות, אין פירושו של דבר שהיא מחזיקת המקום", קבע השופט דותן. "מפתח זה לא נמסר לה כדי לתת בידיה שליטה או חזקה באותו חדר, אלא רק כדי לספק לה וללקוח את הפרטיות הנדרשת בשעת מתן השירות".השופט החליט לבטל לחלוטין את צו ההרחקה שהוצא לבנות והעביר למשטרה את המסר כי באפשרותה להילחם בתופעה בדרך אחרת: הוצאת צו סגירה למכון הליווי.

בסופו של דבר, חזרו נערות הליווי למכון, מרוצות מהניצחון הזמני על המשטרה. "אני עובדת כדי לפרנס את עצמי ואת ילדיי", אמרה אחת מהן אמש. "נדהמתי כשהוציאו לי צו הרחקה מראשון לציון וממכון הליווי, כי בסך הכל חיפשתי דרך להתפרנס".

עורך דינה, עמית בר, הוסיף: "משטרת ישראל בחרה בטרף הקל. במקום להתמודד עם הסרסורים היא נטפלה ל' ילד החלש בחבורה'. מדובר במעשה חריג וקיצוני, שבו המשטרה הוציאה צווי הרחקה מעיר בישראל לארבע בנות שעבדו במכון ליווי, כדי להילחם בתופעת הזנות, זאת, בשעה שהחוק קובע כי העיסוק בזנות אינו אסור, אלא רק הסרסרות. כדאי מאוד שהמשטרה תבין שעליה להילחם בסרסורים ולא בזונות".

קרדיט: מיכל שפירא nrg.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה